7 nawyków, które przynoszą sukces w Twojej karierze zawodowej - Jak prowadzić własną firmę? | Jak prowadzić własną firmę?

Jak Prowadzić Własną Firmę

JPWF

marta

tagline

marta

Chcę szybko informacje na mój email:

  • o nowych postach i filmach
  • o webinarach i szkoleniach
  • i fragment książki Marty "Własny Biznes. Jak dojść do Sukcesu?" gratis!
 
 
7 nawyków, które przynoszą sukces w Twojej karierze zawodowej

7 nawyków, które przynoszą sukces w Twojej karierze zawodowej


Opublikowano  12/02/2016


Nie jesteś jeszcze wystarczająco dumny z siebie? Wiesz, że jest jeszcze wiele przed Tobą  – i do osiągnięcia, i do zmienienia? To post dla Ciebie!

Przedstawiam Wam piękną listę nawyków, które warto wykształcić, by z powodzeniem rozwinąć karierę zawodową.

 

 

1. Szanuj innych ludzi.

To Twoi pomocnicy w osobistym sukcesie. Jeden z prezesów dużej firmy, poproszony przeze mnie jak każdy z uczestników szkolenia, o wypisanie swoich najmocniejszych stron, napisał w punkcie 1: „Po prostu lubię ludzi”. Facet ma 50+, 3 czy 4 spółki, którymi zarządza, masę doświadczeń i kontaktów. Jak myślisz, komu oprócz siebie zawdzięcza powodzenie w życiu?

 

2. Oferuj coś więcej, niż jest od Ciebie oczekiwane.

Ludzie lubią niespodzianki, które pokazują, że zależy Ci na nich. Niedawno znajomi poprosili mnie o udział jako prelegent w konferencji. Za darmo. Zgodziłam się i ufundowałam małą nagrodę. I wiecie co, była to jedna z lepszych konferencji, na jakiej byłam. A po niej zaczęło się wiele inicjatyw, a także ruszyła dość mocno sprzedaż mojej książki. Tylko dlatego, że zgodziłam się na dłuższy występ za darmo i dałam naprawdę małą nagrodę dla uczestników.

 

3. Nie pracuj tylko dla pieniędzy.

Takie podejście niszczy relacje i uczy dochodzenia do celu po trupach. Jest bardzo krótkowzroczne, wypalające i zabierające prawdziwą satysfakcję. Jeśli potrzebujesz pieniędzy, by zrobić jakieś zadanie, wyda Ci się ono mało ciekawe samo w sobie. Jest tak dlatego, że Twój umysł nieświadomie uzna, że wykonujesz je jedynie dla pieniędzy. Jest szereg badań naukowych na ten temat. Wyobraź sobie, że sytuację, gdzie dwóm grupom da się do rozwiązania sudoku, ale tylko jednej z nich powie o nagrodzie w postaci 100 zł, po zrobieniu koniecznych 2 stron ćwiczeń. Po wykonaniu zadania ta właśnie nagradzana grupa zamknie książkę z ćwiczeniami i czekać będzie na kasę. Grupa bez nagrody będzie liczyć tak długo, aż skończy się czas albo fizycznie się znuży, i dobrnie do 3 czy 4 strony.

 

4. Planuj długofalowo.

Kariera to coś, co rozkłada się w czasie, buduje latami. Jeśli nie masz jeszcze planu na siebie, czyja to wina? Szefa? Klienta? Mamy? Czy Twoja? Bądź na czasie z rynkiem pracy, poszukuj rozwiązań, które najbardziej do Ciebie pasują i planuj. Nie zawsze plan udaje się zrealizować, ale ci, którzy go mają, mają też lepsze drogi zawodowe.

 

5. Ucz się, jak tylko skończysz szkołę. Wtedy bowiem zaczyna się prawdziwa nauka.

Widziałam wiele CV, gdzie super uczelnie przebijają się jedna przez drugą. Od wykształcenia wyższego na dwóch kierunkach, przez podyplomówki czy studia MBA. Niestety, nie zawsze są to dobre kierunki rozwoju, bo czasem teoretyczna wiedza tak dalece odbiega od rynku, że żal.pl. Przyjmij, że edukacja płynie też z książek, z doświadczeń drugiego człowieka. Jeśli zaś myślisz o dalszych formalnych studiach – wybieraj ośrodki o praktycznym podejściu do biznesu, a nie te, gdzie po dyplomie na koniec roku nie zostaje już nic.

 

6. Dbaj o kontakty i co tydzień poznawaj nowe osoby.

Ile osób poznałeś w tym tygodniu? A z iloma starymi znajomymi spotkałeś się, by pogadać? Ta liczba to mniej niż 5? Nic nie mów, nie tłumacz się. Weź telefon, zadzwoń i zaproś kogoś na kawę. Umiejętność poznawania nowych osób, przy jednoczesnym utrzymywaniu wcześniejszych relacji, to coś co odróżnia bogatych od klasy niższej i średniej. Ci drudzy mają swój stały krąg znajomych i rzadziej wychodzą do ludzi. Nie dziwi więc fakt, że to bogatym trafia się więcej okazji, o jakich mówi się w kuluarach.

Chcesz poczytać o Znajomi króliczka -czyli z kim każdy szef powinien się trzymać?? To jeden z lepszych postów.

 

7. Dbaj o czas prywatny. Jesteś wypadkową 5 osób, z którym najczęściej się kontaktujesz.

Jeśli trzymasz się z marudami, będziesz marudą. Jeśli trzymasz się z pracoholikami, będziesz pracoholikiem. John Maxwell, guru zarządzania, napisał w jednej ze swojej książek:

„Jeśli chcesz być orłem, musisz się trzymać z orłami, a nie szukać ziarna w ziemi, jak kura.”

Postanów sam sobie, że będziesz orłem i właśnie teraz zadzwoń do kogoś, kogo podziwiasz. I zaproś na kawę, jak tylko zamieścisz komentarz pod tym właśnie postem:)

(O grzechach, które zaś rujnują Twoją karierę, możesz przeczytać tutaj.)

Zobacz także:

5 extra powodów, by założyć firmę w lubuskim :)
jak założyć prowadzić firmę lubuskie
Dlaczego czasem trzeba wziąć dzień pracy zdalnej – tj. dzień pracy poza biurem?
praca poza biurem, praca zdalna
Tony Robbins Unleash the Power Within – opinia – Londyn 2018
Spodobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się do newslettera, a będziesz na bieżąco. W prezencie poradnik o zatrudnianiu pracowników!
  • Asia

    Marto, zapraszam na kawę 🙂

    • Marta

      Podaj termin na prv 🙂