Jak bardzo szybko określić zadania, które powinny być priorytetami danego dnia? - Jak prowadzić własną firmę? | Jak prowadzić własną firmę?

Jak Prowadzić Własną Firmę

JPWF

marta

tagline

marta

Chcę szybko informacje na mój email:

  • o nowych postach i filmach
  • o webinarach i szkoleniach
  • i fragment książki Marty "Własny Biznes. Jak dojść do Sukcesu?" gratis!
 
 
Jak bardzo szybko określić zadania, które powinny być priorytetami danego dnia?

Jak bardzo szybko określić zadania, które powinny być priorytetami danego dnia?


Opublikowano  15/12/2017


Przed Tobą bardzo prosta i szybka, a przede wszystkim sprawdzona metoda określania priorytetów dnia. Just have a look!

 

Jak wyznaczać priorytety zadań do zrobienia?

 

Masz tak, że przychodzisz do pracy i tyle jest rzeczy do zrobienia, że nie wiadomo, w co ręce włożyć? 8 godzin mija jak z płatka, a i tak jak wychodzisz z pracy, to masz wrażenie, że niewiele zrobiłeś? Albo, że wszystko jest ważne, więc nie wiadomo było, od czego zacząć?

 

Jeśli tak jest, zapoznaj się  z metodą Dana Sullivana, którą udoskonalił Doug Andrew (Harvard Business Review). Wystarczy, że odpowiesz sobie na te 5 pytań i wybierzesz zadania, które mają najwięcej najsilniejszych TAK 🙂 As simple as that 🙂

 

Oto lista pytań, która pomoże Ci ustalić priorytety dnia:

 

  1. Czy dane zadanie rozwinie moje talenty i mnie samego?
  2. Czy za to zadanie ktokolwiek mnie doceni? (klient, współpracownik, szef itp.)
  3. Czy to zadanie spowoduje, że ktoś nowy o mnie usłyszy, ktoś nowy mnie poleci dalej, dostanę nową szansę na kolejne fajne zadanie?
  4. Czy za to zadanie mogę otrzymać nagrodę? (aplauz na stojąco, premię finansową, osobiste podziękowanie od klienta, wyrażone zaproszeniem na obiad czy zwiększeniem wartości / zakresu zlecenia/zamówienia)
  5. Czy mam do tego zadania zdolności? Czy potrafię je wykonać bez ekstremalnie ciężkiej, dodatkowej pracy nad sobą i swoimi kompetencjami?

I teraz przykład dot. ustalania priorytetów:

Jeśli masz wykonać raport w Excelu, który wykonujesz rutynowo co piątek (bo musisz), odpowiesz na pytanie 1: NIE.

Jeśli szef/ klient Ci za to nie podziękuje, odpowiesz na pytanie 2: NIE.

Jeśli nie dostaniesz polecenia dalej, tj. szansy na fajne zadanie w przyszłości, tylko dlatego, że dobrze robisz to, odpowiesz na pytanie 3: NIE.

Jeśli za terminowe oddawanie piątkowych raportów uzyskujesz premię uznaniową, odpowiesz TAK na pytanie 4.

Skoro zadanie jest rutynowe, to masz do niego prawdopodobnie kompetencje, zatem pytanie 5 dostanie odpowiedź TAK.

 

Na pytań w tym przykładzie masz aż 3 x NIE. Gdybym była Tobą, szukałabym zadań, które mają min. 3 x TAK, by w ogóle nazwać je priorytetami.

 

Zauważyłam, że modne jest nazywanie prawie wszystkich zadań słowem priorytet. To błąd. Priorytet dnia to jedno, co najwyżej dwa główne zadania dnia. To nie jest 5 zadań.

 

Jeśli masz 5 priorytetów, to nie są priorytety. To są po prostu normalne zadania (!!).


Zobacz także:

5 extra powodów, by założyć firmę w lubuskim :)
jak założyć prowadzić firmę lubuskie
Dlaczego czasem trzeba wziąć dzień pracy zdalnej – tj. dzień pracy poza biurem?
praca poza biurem, praca zdalna
Tony Robbins Unleash the Power Within – opinia – Londyn 2018
Spodobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się do newslettera, a będziesz na bieżąco. W prezencie poradnik o zatrudnianiu pracowników!
  • http://blog.askomputer.pl/ Arkadiusz Siczek

    W kwestii przepalania czasu to jeszcze zachęcam do ograniczania mediów społecznościowych. Ludzie często zastanawiają się gdzie ginie im czas na pracę, a często odpowiedzią jest przebywanie na Facebooku. Czesto nie zdajemy sobie sprawy na to ile czasu marnujemy na przeglądanie postów znajomych.
    Co o tym myślisz Marta? Mierzyłaś ile czasu tracisz w social media? 🙂

    • Marta Woźny-Tomczak

      Arek, dzięki za dobrą uwagę. Social Media to studnia bez dna. Staram się podchodzić do nich zadaniowo – gdy mam zadanie do wykonania na nich, tam właśnie wchodzę. Gdy nie mam, wyłączam je. Tematy prywatne w SM załatwiam po pracy, zdecydowanie. Mam wtedy z tego dużą przyjemność.