Jak zachować optymizm w trudnych sytuacjach życiowych? 5 prostych wskazówek. - Jak prowadzić własną firmę? | Jak prowadzić własną firmę?

Jak Prowadzić Własną Firmę

JPWF

marta

tagline

marta

Chcę szybko informacje na mój email:

  • o nowych postach i filmach
  • o webinarach i szkoleniach
  • i fragment książki Marty "Własny Biznes. Jak dojść do Sukcesu?" gratis!
 
 
Jak zachować optymizm w trudnych sytuacjach życiowych? 5 prostych wskazówek.

Jak zachować optymizm w trudnych sytuacjach życiowych? 5 prostych wskazówek.


Opublikowano  26/01/2017


Tym razem post o tym, jak radzę sobie z trudnymi sytuacjami. Teraz mój mąż w szpitalu, leczy się od 3 tygodni, dzieci mam chore i mnóstwo innych rzeczy sypie mi się na głowę. Ale radzę sobie i to dobrze. I Ty też sobie dobrze poradzisz, jak zastosujesz te sposoby:

 

Jak być optymistą w trudnych sytuacjach życiowych?

 

1.Proś o pomoc.

To podstawowa zasada – umiej prosić o pomoc inne osoby. Druga sprawa, bądź za tą pomoc wdzięczny i wyrozumiały, jeśli ktoś zrobi coś inaczej, nie do końca po Twoje myśli. Czasem lepiej mieć zrobione inaczej, „nie po swojemu”, ale za to z głowy.

 

2. Żyj tylko dniem dzisiejszym.

Zasada ta skupia 3 punkty w sobie:

a. Cytat Św. Jana XXIII: „Postaram się żyć wyłącznie dniem dzisiejszym, nie chcąc rozwiązać za jednym zamachem wszystkich problemów mojego życia.

b. Zakaz generalizowania problemów („wszystko idzie nie tak”, „mam pechowy okres” itp.). Bo w życiu zawsze coś idzie dobrze, a coś źle.

c. Planowanie najbliższych minut i godzin, a nie od razu całego tygodnia.

 

3. Rozmawiaj z innymi.

Cokolwiek się dzieje, nie zostawiaj z problemem sam. Każdy musi się wygadać.

 

4. Wybacz sobie niedociągnięcia:

Heh, dziś przyjechałam do pracy bez komputera i musiałam się wracać do domu. Wcześniej zaś wracałam się po cukierki, które rozdajemy na szkoleniach. Straciłam 30 min. czasu (którego i tak mam mega mało) na bzdurne jeżdżenie na linii praca – dom. Ale nie zamierzam urwać sobie z tego tytuły głowy, ani wściekać się na innych, by wylać moje żale. Gdy masz trudną sytuację, to normalne, że czasem gorzej działasz.

 

5. Działaj, nawet powoli.

Martin Luther King powiedział:

Jeśli nie możesz lecieć – biegnij. Jeśli nie możesz biec – idź. Jeśli nie możesz iść – czołgaj się. Ale bez względu na wszystko, poruszaj się na przód.

 

Doświadczasz trudnych sytuacji w pracy? To zajrzyj.

Chcesz jeszcze więcej optymizmu? Wykorzystaj podświadomość w osiąganiu sukcesów.

Zobacz także:

5 rzeczy, które szef powinien wiedzieć o urlopach pracowników
5 rzeczy, które szef powinien wiedzieć o urlopach pracowników
Check-lista dobrego szefa, czyli najważniejsze obowiązki każdego lidera zespołu
lider zespołu check lista
Dlaczego warto być grzecznym w biznesie?
być grzecznym w biznesie, dobra komunikacja
Spodobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się do newslettera, a będziesz na bieżąco. W prezencie poradnik o zatrudnianiu pracowników!
  • Joanna Nowaczyk

    zgadzam sie w pełni z autorką