Jak zbudować odporność psychiczną na trudne sytuacje w pracy i w życiu? - Jak prowadzić własną firmę? | Jak prowadzić własną firmę?

Jak Prowadzić Własną Firmę

JPWF

marta

tagline

marta

Chcę szybko informacje na mój email*:

  • o nowych postach i filmach
  • o webinarach i szkoleniach
  • i fragment książki Marty "Własny Biznes. Jak dojść do Sukcesu?" gratis!
 

* Oświadczam, że zapoznałam/em się z zasadami przetwarzania danych osobowych i informacją o administratorze danych osobowych dostępnymi tutaj i zrozumiałem ich treść, a także treść przysługujących mi praw w związku z przetwarzaniem danych. Zrozumiałam/em, że wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celu subskrypcji do newslettera jest dobrowolne i może być w każdym czasie odwołane. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Martę Woźny – Tomczak prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Marta Woźny – Tomczak PERSONIA z siedzibą w Gdyni w celu subskrypcji do newslettera i kierowania do mnie informacji marketingowych i handlowych za pośrednictwem poczty elektronicznej.

 
Jak zbudować odporność psychiczną na trudne sytuacje w pracy i w życiu?

Jak zbudować odporność psychiczną na trudne sytuacje w pracy i w życiu?


Opublikowano  30/10/2017


Czy wiesz, że odporność psychiczną na trudne, zawodowe czy prywatne sytuacje, można zwyczajnie nabyć? Można się jej nauczyć, można praktykować na co dzień i sprawnie ładować jej baterie. Jak?

 

 

Jak zbudować odporność psychiczną na trudne sytuacje w pracy i w życiu?

 

Wpierw odwołam się do słów szefowej ds. HR m w Goldman Sachs, na jakie natknęłam się dzięki mojego koledze, Bartoszowi (Bartek – dzięki!). Sama nie mogłabym tego lepiej ująć – zasady te wcielam w życie swoje i innych osób, jak tylko mogę. I już od wielu, wielu lat.

 

Najpierw zatem 6 zasad Edith Cooper, a potem to, co mogłabym dodać od siebie.

 

6 zasad, jak budować swoją odporność psychiczną:

  1. Znajdź cel i sens poza pracą. Znajdź misję, która odnawia twoją pasję.
  2. Polegaj na wsparciu swojej sieci kontaktów – nikt nie poradzi sobie sam. Proszenie o pomoc i akceptowanie jej, gdy jest oferowana, to symbol siły, nie słabości. (Patrz też na mojego popularnego posta w tym temacie: Jak zachować optymizm w trudnych sytuacjach życiowych. )
  3. Pamiętaj, że porażki mogą być ważną częścią rozwoju – są one doskonałymi nauczycielami. Podczas gdy nie musimy gloryfikować porażek, nie musimy też się ich bać.
  4. Skup się na rzeczach, które możesz kontrolować – to znaczy, na sposobie, w jaki reagujesz na różne sytuacje oraz na podejściu, które pokazujesz każdego dnia.
  5. Regeneruj się i bądź aktywny fizycznie, nawet w drobny sposób. Ruch wspaniale wpływa zarówno na ciało, jak i umysł.
  6. Pielęgnuj relacje – nasze szczęście wywodzi się z towarzystwa, które mamy. Miej czas na śmiech i bądź blisko ludzi, których kochasz i na których ci zależy.

(Podaję link do źródła, gdzie opublikowano te zasady: Business Insider Polska).

 

Co dodam?

Oto  moje autentyczne metody (stosowane po pracy w zeszłym tygodniu) na zbudowanie w sobie odporności psychicznej. Proszę bardzo:

 

1.Poniedziałek:

Nie robiłam nic przez większość popołudnia. Szlajałam się po domu z kąta w kąt, w piżamce 🙂 Robię tak raz na jakiś czas i bardzo mi to pomaga. Piję herbatę – to chyba jedyna aktywność, jaką wówczas wykonuję 😀

Zrobiłam finalnie rosół i upiekłam kurczaki na wtorek –> kura oczywiście wiejska.

Na koniec dnia stretching jakieś 30 min.

 

2. Wtorek:

Zaproszenie Mamy na obiad. Potem spacer 40 min z córką – pogoda tak sobie dopisała, ale było wspaniale. Zrobiłyśmy razem po drodze babskie zakupy:)

 

3. Środa:

Zrobiłam wydrążone cukinie z pieczarkami, papryką, kukurydzą i tuńczykiem. Smakowały fantastycznie!

Aromat w kuchni od gotowania zrobił się cudny, była muzyka hiszpańska, piękne zapachy przypraw. Wieczorkiem zaliczyłam bieg, mimo iż mi się wcale nie chciało. Ale nie padało na szczęście i było całkiem przyjemnie, jak już wyszłam z domu (z reguły jest całkiem przyjemnie, jak już wyjdziesz pobiegać, wiesz ?:)  )

 

4. Czwartek:

Bieg 10 km i sauna, mimo że nie był to mój najlepszy dzień w życiu pod względem kondycji fizycznej. Ale mi to nie robi. Ważne, że przebiegłam dyszkę, bo miałam przebiec 7 km. Było fajnie bardzo.

Sauna była bombowa. Ponad 100 stopni. Weszłam 3 razy, ale na dość krótko. Nie dało rady inaczej 🙂

 

5.Piątek:

Rano solidnie się wyspałam. Po śniadaniu zaliczyłam ważny dla mnie temat lekarski. Do pracy poszłam na 13.00, bo jechałam później na szkolenie, które kończyło się po 19.00. Wieczór cudownie spędziłam z mężem.

 

Teraz za oknem brakuje nierzadko słońca, brakuje uśmiechu. Dbaj o siebie! Zapal świeczkę w domu, roztocz miły zapach lawendy czy cytrusów w powietrzu. Włącz fajną muzykę, gotuj, czytaj. Bierz relaksacyjne kąpiele, idź na sporty. I nade wszystko spędzaj czas z innymi i służ innym.
 
Bo nic nie daje takiej radości, jak sms od męża w trakcie szkolenia w piątek, że tagliatelle z łososiem (zrobione tego dnia rano na jego specjalne zamówienie) jest hitem tygodnia.
 
Jest tylko jeden haczyk. Jeśli chcesz zbudować prawdziwą odporność psychiczną, musisz to robić konsekwentnie!
 
A co, jeśli brakuje Ci systematyczności i kuleje SAMODYSCYPLINA czy konsekwencja w dążeniu do celu? A co jeśli czujesz, że z pewnością osiągniesz więcej, będąc tylko bardziej wytrwałą osobą?
Nie bój nic, oto idzie (uwaga!) MEGA pomoc –  czyli wtorkowy webinar (21.11, godz. 20), na którym nauczysz się, jak planować i osiągać Twoje cele przez 365 dni w roku.
Zapraszam, zapisz się teraz! 🙂

 

 

 

Zobacz także:

Co trzeba wiedzieć o pieniądzach i co trzeba robić, aby dużo zarabiać?
jak zarabiać pieniądze? jak robić pieniądze?
ZŁOTA DZIESIĄTKA najlepszych wpisów na blogu
najlepsze posty na blogu
Kto nie jest mile widziany na spotkaniu networkingowym?
spotkanie networkingowe zasady
Spodobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się do newslettera, a będziesz na bieżąco. W prezencie poradnik o zatrudnianiu pracowników!