Imponujące zasady biznesowe, opracowane przez najlepszych z najlepszych. Dzięki nim Ty też będziesz miał lepszą pracę, lepsze wyniki i większą satysfakcję z pracy.
Mnie fascynują, mnie przekonują wszystkie 7 🙂 A do Ciebie która najbardziej przemawia?
1.Od Steve’a Jobsa:
Powiedz tysiącu rzeczom „nie”.
Bardzo ważna umiejętność to umiejętność decyzji, czego NIE robić, czego NIE mówić, a co ELIMINOWAĆ.
W dzisiejszym świecie mniej znaczy więcej. Jeśli robisz za dużo rzeczy na raz, chcesz wszystkich zadowolić, stwarzasz skomplikowany produkt – cóż, tracisz wyrazistość przekazu, rozpraszasz uwagę i stajesz się sam nieszczególny.
2. Od Briana Tracy’ego:
Jeśli to,co robisz, nie przybliża Cię do Twojego celu, to Cię od niego oddala.”
Istnieją tylko dwie kategorie zadań. Zadania A i zadania B. Zadania A ciągną Cię w górę, przybliżają do osiągnięcia tego, o czym marzysz, co zaplanowałeś, co chcesz osiągnąć. Zadania B Cię od tego odciągają.
Ilekroć jesteś w pracy (ale i w domu) pomyśl o tym, czy aktualnie robisz zadanie typu A czy B. Taka świadomość jest niezwykle ważna, bo wyrywa z motłochu zadań, pędu życia, a pozwala szybciej i z wielką satysfakcją dojść do upragnionego celu.
3. Od Richarda Bransona:
„Jeśli ktoś oferuje Ci niesamowitą możliwość, a Ty nie jesteś pewien, czy dasz radę, powiedz TAK.”
A potem naucz się to robić.
4. Od Stephena Covey’a:
„Kiedy czasami zdam sobie sprawę z olbrzymich konsekwencji całkiem małych rzeczy… nie mogę odeprzeć myśli… że małych rzeczy nie ma.”
To wielka prawda. Małe rzeczy potrafią przesądzić o sukcesie lub jego braku. Jeśli prosisz klienta o polecenie, to możesz mu jedynie wręczyć swoją wizytówkę. Jeśli przy tym od razu poprosisz o kontakt do osoby, którą mógłby Tobie polecić – to już jedno małe zdanie zwiększa dwukrotnie Twoją skuteczność.
Jeśli zapytasz ludzi w zespole, a dokładniej każdego z nich z osobna, jak dany współpracownik może zaoszczędzić 1 zł dziennie, ten dosłownie 1 zł może przynieść Ci kolosalne oszczędności rocznie. (Swoją drogą o tym, jak ograniczać koszty, pisałam tutaj).
5. Od Donalda Trumpa:
„Chcąc – nie chcąc, trzeba myśleć. Dlaczego więc nie myśleć z rozmachem?”
Myślenia na wielką skalę uczę się cały czas i bardzo nad tym pracuję. Dlatego też założyłam wraz z mężem Gabinet Masażu. Dlatego też firma, którą prowadzę, Personia, ma dziś akurat – w momencie publikacji tego posta, 9 lat (!).
Myślenie wielkimi kategoriami to jest coś, co ciągle szlifuję. Często czynię to w niedzielę, czytając inspirujące książki, planując wielkie cele.
6. Od Warrena Buffetta:
„Jeśli potrafisz powiedzieć, kim są Twoi bohaterowie, będę mógł powiedzieć, co osiągniesz w życiu.”
Wielka prawda i jedno z moich ukochanych życiowych mott. Jesteś wypadkową 5 osób, z którymi spędzasz najwięcej czasu. Nic dodać, nic ująć.
To, kim się otaczasz na co dzień, definiuje także Ciebie.
7. Od Mary Kay Ash:
I tu miał być cytat Edisona. Ale nie dam go, bo daję pierwszeństwo Mary Kay Ash. Bo jest kobietą – tak! Ale przede wszystkim dlatego, że była to niewątpliwie jedna z najbardziej inspirujących kobiet biznesu EVER.
„Z punktu widzenia aerodynamiki, trzmiele nie powinny latać – tyle, że trzmiele o tym nie wiedzą, więc latają sobie dalej.”
Szukasz więcej inspiracji? Przyjdź na mój darmowy webinar (szkolenie online) w dniu 24.10.2017 o 20.00. Zapisz się tutaj i bądź fenomenalnym!