fbpx

Jak prowadzić grupę Mastermind?

Posted on 5/sie/2015


Jak prowadzić grupę Mastermind?

 

Problem:

Pozostaję sam ze swoimi problemami w biznesie. Przecież nie pójdę do mamy, pracowników też nie mogę się doradzić, przynajmniej w kilkunastu kwestiach. Moja żona / facet nie zna się na prowadzeniu firmy, ma inną mentalność zawodową, poza tym już mi doradzał/a, ale to za mało. Książki przeczytałem, ale jakoś rozwiązań moich codziennych problemów i wyzwań nie zawsze mogę się w nich doszukać, z całym szacunkiem dla arsenału literatury.

 

Rozwiązanie:

Fajnym i prostym dość rozwiązaniem problemu są spotkania przedsiębiorców, prowadzone w formie grup Mastermind. Polega to na tym, że zbierasz od 3 do 5 znajomych (lub nieznajomych – nawet lepiej), przedsiębiorców, z różnych branż i o różnych bagażach doświadczeń. Dobrze jest, gdy grupa składa się z osób w różnym wieku,  z różnych środowisk biznesowych, ale posiadających mniej więcej podobną liczbę lat pracy w biznesie. Na przykład grupa osób z rocznym doświadczeniem niekoniecznie wniesie znaczny wkład w grupę osób z doświadczeniem 10letnim. Choć nie ma na to pełnej reguły i to członkowie grupy powinni miedzy sobą ustalić, czy dany skład członków im leży.

W mojej grupie Mastermind mam przedsiębiorców z minimum 6 letnim stażem na stanowisku właściciel firmy i jedną osobę z stażem w prowadzeniu firmy około 4letnim. Nam leży taki układ. Są to osoby z różnych branż, zaczynając od MLMu, przez szefów laboratorium fotograficznego, szefa firmy marketingu internetowego, szefową firmy eventowej, po właściciela pizzerni, poczty i stacji benzynowej w jednym. Ten ostatni członek ma też warsztat samochodowy 🙂

Mając problem / wyzwanie biznesowe, możesz się z nim udać do takiej oto właśnie pięknej grupy Mastermind. Spotkania Wasze odbywać się powinny regularnie – raz na tydzień czy nawet miesiąc, i przybierać formę bezpośrednich lub skypowych rozmów, z określoną strukturą organizacyjną – wszystko po to, aby całość się nie rozpierzchła, ani Tobie, ani zapracowanym innym. Mastermind, aby działał, nie może zginać w bieżących sprawach, bo nie da Ci wówczas perspektywy spojrzenia szerszej niż Twoja własna. A przecież właśnie o tą szerszą perspektywę Ci chodziło.

Jaka powinna być owa struktura Masterminda – to w kolejnym poście. Jakie tematy poruszać? Każde! W Mastermindzie bowiem możesz pytać o rady z zakresu firmy, jak i życia prywatnego, bo w grupie naturalnym jest, że zakłada się dyskrecję. Nie bez kozery dba się też o to, by znaleźli się w niej reprezentanci innych branż – nikt nie chce zjadać komuś rynku, a nie też tego, by i jemu zjadano.

Przykładowe tematy, poruszane na moim Mastermindzie:

  • Jak lepiej zorganizować sobie dzień, by wiedzieć, że czas nie przelatuje przez palce?
  • Jak lepiej reklamować się na FB i czy to jest w ogóle tego warte?
  • Jak znaleźć wspólnika do firmy?
  • Jak uwolnić się od mojej firmy?
  • Jak opracować system wynagradzania, który uczy pracownika myślenia równie bardzo o wyniku firmy, jak o swoim tyłku?
  • Jak wdrożyć szybko pracownika do pracy?
  • Gdzie szukać dobrej asystentki?
  • Jakie znacie miejsca, w których się wam dobrze pracuje?
  • Jak nie myśleć o firmie w domu?

Wiele takich pytań znajduje swoje odpowiedzi podczas sympatycznej wymiany doświadczeń w ustrukturyzowany sposób. Tym bardziej, jak trzymasz w ręku pyszną kawę i otacza Cię miłe wnętrze. Więcej o Mastermindzie – niebawem.

 

(Fotkę do postu pobrałam as I always do z: https://www.freeimages.com)

 

 

 

 

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *