fbpx

Zarządzasz ludźmi lub biznesem? Musisz znać te 5 złotych zasad.

Posted on 24/sie/2016


Nie wiem, czy prowadzisz firmę czy nie. Ale wiem, że obcujesz z ludźmi i skoro czytasz tego bloga, tematyka efektywności w biznesie nie jest Ci obca. Przeczytaj ten post, to będziesz jeszcze bardziej efektywny w działaniu. I bardziej lubiany przez innych.

 

Co musisz wiedzieć, jeśli zarządzasz ludźmi lub biznesem?

 

Zasada 1: Każdy człowiek chce czuć się ważnym.

Cokolwiek komukolwiek mówisz, spraw by Twój rozmówca, czuł Twoje zainteresowanie nim jako człowiekiem. Nie klikaj na komputerze, gdy ktoś do Ciebie mówi. Nie odbieraj telefonów, gdy jesteś z kimś na spotkaniu. Wykaż zainteresowanie każdą kwestią, z jaką do Ciebie przychodzą inni, nawet jeśli dla Ciebie nie ma ona znaczenia. Jeśli zachowasz się tak, że inna osoba poczuje się ważna, będzie Twoim sprzymierzeńcem na długo.

 

Zasada 2: Daj się zapamiętać.

Jeśli masz zorganizować coś dla klientów lub pracowników, wybierz lepiej jedną rzecz o fenomenalnym znaczeniu, niż kilka małych o słabszej jakości. Niech to będzie coś, co zapamiętają na długo.

 

Zasada 3: Realnie oceniaj świat.

Bądź sobą. Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Nie oszukuj innych, ani siebie. Umiej realnie ocenić rzeczywistość. Jeśli widzisz, że ktoś nie nadaje się do danej pracy, nie owijaj w bawełnę. Bądź miły, uprzejmy w komunikacji, ale powiedz prawdę.

 

Zasada 4: Miej jasną hierarchię wartości.

Ktoś, kto często zmienia zdanie i jest niespójny w tym, co robi i mówi, nie budzi autorytetu. Jeśli stawiasz rodzinę nad karierę, pamiętaj o tym dokonując trudnych wyborów. Jeśli w firmie stawiasz bardziej na ludzi niż na zyski, umiej odpuścić, gdy zespół jest przeciążony.

 

Tylko jeśli będziesz podążać za swoim 3 kluczowymi wartościami (no właśnie, jakie masz swoje 3 kluczowe wartości w pracy i w życiu?), stworzysz jasną strukturę siebie i tego, co chcesz w życiu osiągnąć. Nie pogubisz się nigdzie po drodze. Znacznie łatwiej przyjdzie Ci też podejmowanie decyzji.

 

Zasada 5: Zanim cokolwiek dokupisz do swojego biznesu, wyciśnij z dotychczasowych zasobów.

Nie kupuj nowego systemu CRM, jak zespół nie umie korzystać ze zwykłego Excela czy gdy nie wykonuje regularnych telefonów do klientów. Nie zatrudniaj też nowego pracownika, jeśli jego obowiązki może przejąć ktoś już obecny w zespole. Zawsze najpierw pomyśl, jak problem możesz rozwiązać bez wydawania dodatkowych pieniędzy.

Zapytaj ludzi w zespole, jakie mają pomysły. Bazuj na potencjale tego, co masz, zamiast patrzeć do przysłowiowego sąsiada, gdzie trawa jest rzekomo bardziej zielona. Bo nie jest.

 

A Ty jaką zasadę byś jeszcze dodał? Proszę udostępnij ten post. Zasada nr 1 i 4 ciągle jeszcze za bardzo kuleje w kontaktach międzyludzkich.

 

Chcesz przeczytać, jak być dobrym liderem? No to proszę:

Jak zarządzać zespołem?

Jak zarządzać zespołem? Część druga.

1 Comment

  1. Ja dodałabym jeszcze zasadę: „Słuchaj”. Jeśli pracownicy dają ci znać, że w twoim biznesie coś nie działa, warto sprawdzić czy mają rację. To oni pracują na pierwszej linii frontu – z towarem, klientami, współpracownikami i zazwyczaj pierwsi wiedzą, że coś się psuje. To jak z organizmem – jeśli czujemy się osłabieni i mamy np.: wysoką temperaturę, to raczej nie warto ignorować tych symptomów i położyć się do łóżka. Pójście do pracy na siłę, w takim stanie, tylko wszystko pogorszy sytuację. Ignorowanie pracowników – podobnie. Nieco wiąże się to z pierwszym punktem ;]

    Post a Reply

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *