fbpx

7 prostych i skutecznych technik zamykania sprzedaży

Posted on 21/lip/2017


Masz problem z zamykaniem, domykaniem sprzedaży? To już nie miej problemu! Poznaj 7 technik domykających sprzedaż.

 

7 technik zamykania sprzedaży:

Wybrałam w tym poście techniki proste, często jednozdaniowe. Przerób na własne potrzeby – na pewno zakumasz, które części zdania powinny pozostać takie same, a gdzie możesz pozwolić sobie na dowolność.

Dla wygody jednak zaznaczyłam najważniejsze elementy zdania pogrubieniem. No to lecimy:

 

1. Proszę o decyzję do końca tygodnia, bo potem wyjeżdżam na urlop/ będę poza biurem itp. (ograniczenie czasowe)

 

2. Ten produkt to nasz bestseller, dlatego proszę o zamówienie do 15.00, by jeszcze był dostępny na magazynie. (popularność produktu, ograniczenie ilościowe)

 

3. Jeśli zdecyduje się Pani do końca miesiąca, będę mogła zaprosić Panią na ekskluzywny pokaz mody.

(wyjątkowa nagroda za szybkość decyzji –> działa wtedy, gdy wiesz, że klienta zainteresuje proponowane wydarzenie).

 

4. Przy podwójnym zamówieniu produktu A dorzucę jeszcze kilka sztuk towaru B gratis. Tylko proszę o kontakt w tej sprawie do poniedziałku. (ograniczenie czasowe, upsell z nagrodą).

 

5. Towar, o jaki Pan prosi, jest sezonowy, a to oznacza, że najprawdopodobniej we wrześniu nie będzie już fizycznie dostępny. (naturalna sezonowość produktu)

 

6. Przedłożona oferta nie jest też jeszcze dostępna publicznie. Proszę ją zatem dobrze rozważyć, zanim pojawi się ona oficjalnie w naszym portfolio produktowym w standardowej cenie (ekskluzywność produktu, wrażenie unikalności i ograniczenie dobrej ceny w czasie).

 

7. Skoro już rozważamy większą przesyłkę, może dorzucę Pani kilka ryz papieru, by w tej samej cenie zaoszczędzić na kosztach transportu? (upsell, wykorzystanie okazji „tu i teraz”).

 

Teraz ważne – kiedy stosować te techniki zamykania sprzedaży?

ZAWSZE!

W każdym mailu do klienta. W każdym telefonie. W każdej rozmowie bezpośredniej. Jeśli zamykasz rozmowę zdaniem: „To kiedy mogłabym zadzwonić, by porozmawiać o ofercie?” – może i sprzedasz, ale będzie to trwało W I E K I.

 

Masz swoje sprawdzone inne techniki zamykania sprzedaży? Podziel się! Ja też postem tym dziękuję Dominice,które nas (dziewczyny z  Personii ) dzisiaj szkoliła.

ps. Chcesz domknąć sprzedaż poprzez promocje cenowe? To zajrzyj do posta, w którym piszę, jak je organizować z głową.

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *