Są takie książki, które mogę polecić z czystym sumieniem. I właśnie dziś chcę przedstawić Wam dwie ciekawe książki biznesowe, które powinien przeczytać każdy, kto prowadzi własną firmę, planuje założenie lub po prostu interesuje się biznesem.
Książki biznesowe, które warto przeczytać
John C. Maxwell „Leadershift. Przemiana przywództwa”
John C. Maxwell, jeden z najpoczytniejszych praktyków zarządzania, mówi o tym, jak ważny jest nie tyle cel, ale droga do niego – czyli wzrost firmy. Mówi o tym, jak to nastawienie na rozwój (a nie na czyste odhaczanie celów) podnosi morale zespołu i pomaga zbudować trwałą relację, także w obliczu trudnych sytuacji.
Mówi o tym, jak wiele oczekuje się od dzisiejszych autorytetów i o tym, jaką odpowiedzialność powinni przejmować oni w trakcie służenia ludziom. Bo właśnie do tego służenia ludziom zostali ci liderzy powołani. Maxwell odwraca – i słusznie! – utarty wieki temu paradygmat władzy.
Władza to nie majątek i nie despotycznie wydawane decyzje.
Władza to praca z innymi i praca na rzecz tych innych.
Pozycja obowiązkowa dla wszystkich liderów! Polecam przeczytać szefom działów w najróżniejszych branżach, a także przedsiębiorcom i tym, którzy o założeniu swojej firmy dopiero myślą. Warto swoje przywódcze działania od razu planować z głową.
Grzegorz Krzemień „Własna firma krok po kroku”
Sama pozycja jest ciekawa, choć osobiście wprowadzałabym wiele proponowanych rzeczy od samego początku działania firmy, nie czekając na to, ilu pracowników ten biznes finalnie będzie zatrudniał. Uważam, że nawet mała firma powinna mieć swoje wyraźnie zaznaczone struktury i procesy, bo to właśnie gubi młodych doświadczeniem przedsiębiorców.
Jeśli planuje się biznes, trzeba myśleć wielkimi kategoriami od razu – łatwiej się potem koryguje zmiany, tworzy nawyki, udoskonala.
Nie mniej jednak ta książka jest dobrym kompendium wiedzy na start – dla przedsiębiorców oraz tych, którzy do tej roli przygotowują się w przyszłości. I polecam ją równie mocno jak moją pozycję „Własny biznes. Jak dojść do sukcesu?”