fbpx

Lista kontrolna sukcesu w pracy

Posted on 10/gru/2015


Problem od Artura i jego żony, ale myślę, że to wyzwanie wielu z nas:

Nie wiem, jak odnieść sukces. Nie wiem, czy wykorzystuję na maksa swoje zasoby, nie wiem, co jeszcze wymaga naprawy w mojej pracy. Marta, co musi działać w mojej firmie, aby było dobrze? Co musi działać w moim życiu?

Rozwiązanie:

Na życie napiszę osobny post, jak można 🙂 Postaram się niebawem. A w firmie czy w pracy, co musi działać, aby dobrze zarządzać?

Napisałam listę czynników sukcesu 🙂 W każdym ze zdań oceń siebie w punktach od 0 do 10. Pół żartem, pół serio zamieszczam też skalę, na której możesz policzyć swój wynik 🙂 Beka, ale coś w tym jest!

 

Jak odnieść sukces w biznesie?

 

1. Czy myślisz wielkimi kategoriami? Czy stawiasz sobie ambitne cele, które są jednocześnie realistyczne? Czy umiesz to wyważyć?

2. Czy koncentrujesz się na 1 – maks. 2 głównych zadaniach zawodowych, jak np. sprzedaż / zarządzanie zespołem? Czy nie rozdrabniasz się? Czy nie ciągniesz za wiele zawodowych srok za ogon, osiągając z każdej z nich przeciętne rezultaty, zamiast zrobić coś naprawdę wielkiego?

3. Czy zatrudniasz pracowników/ outsourcujesz te zadania, które ktoś może wykonać za Ciebie? Czy delegujesz odpowiedzialność? Czy ufasz, że inni mogą pomóc Ci w pracy? Czy nie zatrudniasz ludzi, którzy nie powinni z Tobą pracować?

4. Czy ciągle rozwijasz się? Czy czytasz, chodzisz na szkolenia, konferencje? Czy uczysz się od innych ludzi i sam dzielisz się wiedzą?

5. Czy ciągle poznajesz nowych ludzi? Czy jesteś otwarty na kontakty, a nie tylko czekasz, aż to ktoś inny wyciągnie pierwszy rękę? Czy nie oceniasz przedwcześnie ludzi?

6. Czy zarabiasz pieniądze w sposób, który lubisz? Czy Twoje zarobki są dla Ciebie satysfakcjonujące i stanowią odzwierciedlenie Twoich kompetencji? (pytanie jest podchwytliwe; odpowiedz prawdziwie, obiektywnie, nie bądź zbyt łapczywy 😉 )

7. Czy Twoja praca, firma zmienia coś na świecie? Czy Ty jako szef firmy / menedżer / człowiek zmieniasz na lepsze otaczającą Cię rzeczywistość? Czy coś pozostawisz po sobie, co będzie cenne dla innych?

8. Czy pracujesz z umiarem? Czy Twój czas pracy jest efektywnie zorganizowany? Czy znajdujesz czas na dom, hobby, sport, zdrowe jedzenie? Czy nie żyjesz samą pracą? Czy nie tracisz czegoś naprawdę ważnego w życiu kosztem pracy?

9. Czy masz kogoś bliskiego, kto pomoże Ci podnieść się po ewentualnych porażkach zawodowych? Czy masz kogoś, kto wspiera Cię w pracy (merytorycznie, ale przede wszystkim mentalnie)

10. Czy Twoja praca / firma jest dla Ciebie źródłem szczęścia?

 

Jak odnieść sukces w pracy – skala:

 

Sprawdź, kim jesteś w swojej pracy!

  • 90-100 Oświecony
  • 80-89 Guru
  • 70-79 Mistrz
  • 60-69 Ekspert
  • 50-59 Profesjonalista
  • 40-49 Praktykant
  • 30-39 Uczeń
  • 0-29 Początkujący

No i jakie macie wyniki? U mnie jeszcze pewne rzeczy nie mają maksa, ale staram się 🙂

 

(fotka z freeimages.com)

4 komentarze

  1. Warto wykorzystywać kompetencje i zdobytą wiedzę do zarządzania firmą. Ostatnio zaczytałem się w książki Roberta Zycha – „Szef w roli coacha” i „Lider Sprzedaży”. Wiele przydatnych informacji na temat tego, w jaki sposób maksymalizować sprzedaż i przez to zysk.

    Post a Reply
    • Dzięki za polecenie. Obecnie czytam Donalda Trumpa „How to get rich”. I książkę od pracownika, o makdonaldyzacji społeczeństwa. I mam jeszcze 2-3 książki w kolejce. Ale jak widzę, muszę dodać 2 nowe pozycje!

      Post a Reply

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *