fbpx

Automatyzacja firmy w 9 krokach.

Posted on 2/wrz/2016


Ten post wrzucam na prośbę jednej z uczestniczek webinaru. Oto 9 kroków, jakie omówiłam podczas ostatniego szkolenia – jako zajawka tego, co działo się na webinarze. Ale też wiedza dla Ciebie – jeśli Cię akurat nie było.

 

Jak zautomatyzować firmę w 9 krokach?

 

1.Wzbudź w sobie mentalność do usprawniania – wszystkiego i wszędzie.

Każda zmiana zaczyna się w głowie.

 

2. Naucz się delegować.

Delegować albo pracownikom, albo współpracownikom albo firmom zewnętrznym.

Pamiętaj o wyznaczaniu wskaźniku sukcesu / efektu. Czyli jasno powiedz, nie tylko co ma być zrobione, ale przede wszystkim, jaki ma być konkretny efekt. Nie mów, jak należy do tego dojść.

 

3. Dobrze dobieraj kadrę / firmy współpracujące.

60% szefów zatrzymuje się na delegowaniu zadań. Jedynie 40% deleguje odpowiedzialność i jakieś 10% – deleguje uprawnienia. Naucz się delegować zadania, po czym natychmiast ucz brania innych za nie odpowiedzialności. A potem przydzielaj innym budżety, pełnomocnictwa do podpisywania umów i reprezentowania Cię w kwestiach formalnych.

 

4. Ucz odpowiedzialności.

Nigdy nie sprzątaj po pracownikach. Ucz ich, by sprzątali po sobie. Jeśli wykonujesz pracę za kogoś, nie uczysz ani siebie, ani jego.

 

5. Korzystaj z narzędzi ułatwiających pracę.

Postaw na szybki komputer dla siebie i pracowników. Korzystaj z narzędzi (Nozbe, Wunderlisl itp.) by automatyzować wszystko, co się da. Optymalizuj każdy proces poprzez istniejące w sieci programy mailingowe, schematy www, grafiki możliwe do modyfikacji itp. Bazuj na wzorach dostępnych powszechnie i bądź otwarty na nowe technologie i przydatne apki.

 

6. Pamiętaj, że nie tylko Ty musisz mieć przekonanie, że ktoś może Cię zastąpić.

To przekonanie musi mieć także klient. Zastępuj siebie pracownikami w sposób spokojny, ale stanowczy. Rób to w etapach, początkowo jedynie mówiąc, że już niedługo nie będziesz go obsługiwać. Potem jeżdżąc na spotkania z kimś. A potem jedynie nadzorując ten proces. Bądź metaforycznym dentystą, który uprzedza pacjenta, że zaraz nastąpi borowanie. A nie takim, który wkłada wiertło do buzi znienacka.

 

7. Opracuj swoje schematy maili.

Byłeś na webinarze? To wiesz, co trzeba zrobić, by dostać je ode mnie 🙂 . Nie byłeś, a też chcesz? I schematy i cały webinar? To proszę. Jest dostępny za 99 zł. I może być Twój.

 

8. Stosuj procedury.

Nagrywaj na dyktafon. Spisuj. Przeglądaj. Przeczytaj post: Jak przyspieszam automatyzację firmy poprzez opracowywanie procedur FAQ?

 

9. Poznaj inne triki.

Usuń swój adres email i nr komórki ze strony, a także kontroluj sprytnie korespondencję mailową. Co znaczy sprytnie? Ten sekret i inne triki już tylko na webinarze.

 

To jak, co teraz automatyzujesz? Bo ja teraz jeszcze bardziej automatyzuję pracę z zespołem.

5 komentarzy

  1. ”Automatyzacja” brzmi jakoś mało zachęcająco. Zresztą tak samo jak: procedury, schematy, narzędzia, odpowiedzialność, delegowanie itd. Ale tak się dzieje do czasu, aż zacznie się to wszystko wykorzystywać w swojej pracy i życiu osobistym. Wtedy stają się one lekiem na całe zło…

    Post a Reply
  2. @Aleksandra, sprawne działanie firmy, jak już sama zauważyłaś ma swoje specyficzne nazewnictwo, ale nie taki diabeł straszny. Punkt 5 artykułu to strzał w 10, teraz coraz więcej osób decyduje się na narzędzia, które wspomagają i kontrolują procesy w firmie. Osobiście używam Odeela (odeela.com), ale na rynku jest dostępnych wiele innych. Warto zapisać się na trial i zobaczyć, czy odpowiada nam dany system 🙂

    Post a Reply
  3. Przydatne narzędzie do automatyzacji zarządzania firmą, to system CRM. W firmie, w której pracuję korzystamy z system CRM Kamflex i jesteśmy zadowoleni.

    Post a Reply
    • Dzięki za polecenie 🙂

      Post a Reply
  4. Do punktu 5 dodałbym jeszcze InvoiceDigitizer. Mała aplikacja która pozwala na skanowanie różnych dokumentów i ich digitalizacje i przechowywanie w chmurze. Dostęp do odpowiednich dokumentów z dowolnego miejsca na świecie bywa przydatny. A i księgowość może na tym zyskać, bo system można integrować z systemami księgowymi i ułatwić (przyspieszyć) wprowadzanie faktur do samego systemu FK.

    Post a Reply

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *