Chcesz prowadzić sklep online, a za bardzo nie wiesz, jak opanować aspekty techniczne? To post dla Ciebie!
No i stało się. Tak jak pisałam w poście Jak założyć sklep internetowy?, założyłam sklep internetowy. A w zeszłym tygodniu miał on swoje uroczyste otwarcie. Bo jak tu nie iść z duchem czasu, gdy sklepy online co raz bardziej wypierają te stacjonarne?
Jeśli, tak jak ja, nie jesteś urodzonym informatykiem, a też chciałbyś założyć swój sklep internetowy, to mam świetną wiadomość – Sky-Shop znakomicie Ci to ułatwi. Wiem, bo i mi znakomicie ułatwił życie.
Wygląd sklepu
W Kreatorze Szablonu zaprojektowałam w prosty sposób wygląd sklepu. Wystarczyło wybrać pewne elementy, zadecydować o ich rozmieszczeniu, dodać własną treść i grafikę (było to bardzo proste). Kolory grafiki dobrane wg naszych, Personiowych upodobań 🙂 Możliwości było wiele! 😉 Jak dla kobiety, trudno czasem się zdecydować.
Tworzenie kategorii
Sky-Shop daje możliwość stworzenia kategorii do waszych produktów. W moim przypadku są to: Webinary, Książka i Kurs Online.
Dlaczego warto skorzystać z tego rozwiązania? Bo dzięki temu, szczególnie jak masz wiele produktów, możesz zapanować nad całością. A i znakomicie ułatwia to proces zakupu w oczach klienta. Tutaj przydaje się też opcja wyszukiwania produktu w sklepie.
Dodawanie produktów
Dołączam teraz kilka wskazówek, by lepiej zamieścić produkty w sklepie:
- Po pierwsze, nazwa produktu musi być konkretna, ale też chwytliwa.
- Po drugie, cena i sposób dostawy powinny być jasno określone, żeby Klienci wiedzieli, czego się spodziewać.
- Po trzecie, opis produktu. Warto opisać jego zalety, sposób użycia. Możesz też tak jak ja wykorzystać recenzje dotychczasowych klientów, tzw. testymoniale. Jeśli klient podpisuje się z imienia, nazwiska i godzi się na załączenie swojego zdjęcia – marketingowo jest to bardzo silna rekomendacja, bo autentyczna. Polecam zatem zbierać opinie, grzecznie prosić klientów o kilka słów komentarza, a także zgodę na to, by pojawił się on w sieci.
- Nie zapomnij też o grafice. Dobrze, żeby była ona spójna z całym sklepem, np. ta sama tonacja kolorystyczna. Sprzedajesz ubrania? Wstaw zdjęcia przedstawiające jakość szwów i materiału. Bądź szczegółowym estetą – w sklepie online kupuje się wzrokiem.
Automatyzacja procesu sprzedaży
To, co mi się najbardziej podoba w Sky-Shop, to możliwość automatyzacji całego procesu sprzedaży. Jeśli mnie znasz, to wiesz, że staram się automatyzować każde zadanie – by rozwijać ludzi, by szanować swój czas, by nie robić tych samych rzeczy po trzysta razy.
Sky-Shop nie tylko system automatycznie wysyła wiadomości do Klientów, np. informując o statusie zamówienia, ale też można w nim skorzystać z ustawienia automatycznej wysyłki produktów cyfrowych, takich jak np. ebook „Własny Biznes”. Do tej pory książka w wersji online wysyłana była ręcznie przez mojego pracownika. Już tak nie jest 🙂
Co ważne, obsługa sklepu jest bardzo miła i odbiera telefony!! Dziś bywa, że jest to rzadkością 🙂 Bo dodzwonienie się np. do Allegro czy Facebooka jest nie lada wyczynem!
Pamiętam, że na początku mieliśmy poważny problem z integracją sklepu z systemem płatności elektronicznych Przelewy24. Na szczęście obsługa sklepu trafnie i co ważne! – mega szybko – rozpoznała, że problem leży po stronie błędnej konfiguracji naszego konta na Przelewy24. Dzięki temu zaoszczędziliśmy dobrych kilka godzin bezskutecznego przeklikiwania się przez Panel Administracyjny sklepu w poszukiwaniu nieistniejącego błędu!
Na razie w moim sklepie znajdziecie „Własny Biznes. Jak dojść do sukcesu”, kurs online Możesz Więcej Niż Myślisz i cały cykl webinarów Be Brand New. Systematycznie będą też dodawane kolejne produkty. Czas pokaże, ile ich jeszcze wyprodukuję 🙂