Jesteś menedżerem lub doświadczonym specjalistą? Korzystasz z pomocy eksperta z zewnątrz/wewnątrz organizacji, który usprawnia Twoje działania, czy też wszystko robisz sam? Czy korzystanie z pomocy ekspertów to powód do wstydu? Czy to znaczy, że sami sobie nie radzimy? A może jest wręcz odwrotnie?
Jako CEO firmy doradczej Personia Szkolenia i Rekrutacja i psycholog biznesu prowadziłam konsultacje mentorskie w firmie Grupa Kolanko – Salon Wnętrz. Bardzo miła atmosfera pracy, doskonałe nastawienie na rozwój. Dzięki za zaufanie i wspólne chwile przy mentorskim stole.
W czym pomoże Ci mentor?
Co taki mentor pomaga Ci zorganizować, zrealizować w firmie? Przez co pomaga Ci przejść? Przykładowo:
- Pomaga przejść przez proces podejmowania trudnych decyzji. Czasem robi to przez zadawanie pytań, czasem przez polecanie gotowych rozwiązań. Jest w stanie przyspieszyć znacząco procesy i nadać im lepszy kierunek.
- Pomaga zauważyć rzeczy, których sam możesz nie widzieć ze swojej perspektywy działania czy myślenia. Daje uczciwy feedback – to dobrze działa, a to trzeba usprawnić. Mówi też przy tym JAK. A to bardzo ważne, by nie zostawić Cię z pracą operacyjną samego.
- Pomaga przeorganizować wiele procesów działających w Twojej firmie, o ile jest to konieczne. Może wspomóc tematy od komunikacji z zespołem czy budowania autorytetu przez twarde elementy, takie jak strategia marketingowa czy logistyczna.
Moje doświadczenia
Sama wiele razy opłaciłam usługę kogoś, kto mnie zainspirował, natchnął i nadał lepszy kierunek wykonywanej pracy. Słowa moich najlepszych mentorów są w mojej głowie do dzisiaj („pieniądze to efekt uboczny dobrze wykonanej pracy” albo „szef jest jedynym ograniczeniem swojej firmy”) i wielokrotnie zwróciły się już w prowadzeniu biznesu. Mimo, że na szkolenia i mentorów wydawałam/wydaję sporo.
A Ty masz lub miałeś swojego mentora? Co dała Ci ta współpraca?