Ostatnie półrocze było kompletnym chaosem, jeśli chodzi o realia rynkowe. Zakończenie pandemii (?), Nowy Ład, wybuch wojny na Ukrainie. Wspomniane sytuacje miały spory wpływ na pracowników działu sprzedaży praktycznie każdej firmy.
Wyzwania
Jak sprawić, by dział sprzedaży dobrze radził sobie z wyzwaniami w tym szczególnie trudnym czasie? Mam na to 4 skuteczne rady.
1. Teraz szczególnie liczy się KONDYCJA PSYCHICZNA ludzi
Jaką odporność na stres ma Twój dział handlowy? Jaką ma motywację dotyczącą radzenia sobie z przeszkodami? Czy po kolejnej porażce są w stanie z uśmiechem iść do następnego klienta, czy się nie poddają? Pozytywne nastawienie jest szczególnie ważne, ponieważ wyniki biznesowe – niezależnie od inflacji – nieustanie mają swe wzloty i upadki.
2. Sprawny dziś zespół handlowy promuje działanie SYSTEMOWE
Trzymanie się procedur oraz dobre zorganizowanie sprzyja porządkowi, a porządek sprzyja lepszym wynikom. Czy masz standardy obsługi klienta czy też szukasz kogoś, kto pomoże Ci je opracować i skutecznie wdrożyć? Firma, która ma standardy, jakich nie przestrzega, to firma która ich de facto nie ma.
3. Sprawny dział sprzedaży WSPÓŁPRACUJE z działem marketingu
Dziś marketingowe działania otwierają lejek sprzedażowy, ale to dział sprzedaży go zamyka. Rywalizacja między marketingiem a sprzedażą już dawno się zakończyła. Jeśli wciąż trwa u Ciebie w firmie, coś jest nie tak.
4. Sprawny dział handlowy korzysta z narzędzi pracy dostosowanych do pracy HYBRYDOWEJ
Dzisiejsza komunikacja międzyludzka odbywa się nie tylko przez spotkania czy rozmowy telefoniczne/maile, ale również poprzez media społecznościowe – i to w czasie rzeczywistym. Jeżeli klientowi odpowiada komunikacja przez aplikację WhatsApp, to może nawet o 19.00 wieczorem warto właśnie tam odczytać wiadomość. Wysłanie szybkiej wiadomości zwrotnej, że zajmiesz się tematem jutro rano, jak dojedziesz do biura, nie powinno być mocno obciążające, a może mieć znaczący wpływ na dalsze relacje z klientem.
Co Ty dodałbyś do tej listy, by wzmocnić sprzedażowe siły?
Jeśli jesteś ciekaw moich metod, to więcej w tym temacie piszę w dwumiesięczniku Nowa Sprzedaż lipiec-sierpień 2022 nr.4.
Jeśli szukasz szkolenia lub konsultacji w temacie sprzedaży, dostosowanej do dzisiejszych czasów, napisz do mnie na marta.wozny@personia.pl 🙂 Przeszkoliłam ponad 53 tysiące osób, referencje możesz sprawdzić w moim profilu na LinkedIn 🙂