fbpx

Jakie są cechy dobrego pracownika?

Posted on 2/gru/2015


Problem:

Pisałam Wam o cechach idealnego przedsiębiorcy (Jakie cechy powinien mieć przedsiębiorca?). Napiszmy teraz o cechach idealnego pracownika. No właśnie – kogo rekomenduję zatrudniać i z kim rekomenduję pracować?

Rozwiązanie:

Ideałów nie ma i zawsze dobry szef wie, że nie może się ich spodziewać. Szef sam człowiekiem jest, zatem niech od razu założy, że pracownik człowiekiem jest także. I z tym założeniem przeczytaj sobie dopiero poniższe 3 cechy dobrego pracownika:

 

3 cechy dobrego pracownika:

 

1. Dojrzałość emocjonalna – dobry pracownik dojrzał. Nie zachowuje się jak Piotruś Pan, tj. umie wziąć odpowiedzialność za siebie, za swoje zachowanie. Jest dość przewidywalny w swoich reakcjach, szczególnie emocjonalnych. Można na nim polegać. Zauważ – nie piszę, że jest zawsze przewidywalny, nie piszę też, że się nie złości czy wkurza. Piszę, że bierze za to odpowiedzialność i jeśli się wkurzy, to nie wybija przy tym okien w biurze i nie zalewa celowo sprzętu kawą.

 

2. Jest uczciwy i porządny – jako człowiek. Potrafi powiedzieć prawdę, nawet gdy ta jest trudna do zniesienia. Potrafi przyznać się, że dał ciała. Jeśli widzi, że koledzy z pracy spóźniają się i to rzutuje na ich wyniki czy morale zespołu, powie o tym. Nie, aby donieść na kumpli, ale aby uczciwie pokazać, że moglibyśmy jako firma zwyczajnie być lepsi. Nie skłóca zespołu, nie manipuluje faktami. To po prostu porządny i uczciwy człowiek.

 

3. Ciągnie siebie, Ciebie, zespół i firmę do góry. Wie, że siedzenie w dole i wciąganie do niego innych, nie pomoże mu w wyjściu na zewnątrz. Nie rozpamiętuje, nie chowa urazy. Jego celem jest bycie lepszym – ale nie kosztem innych, a często dzięki tym innym.

 

Lista za krótka? Heh, dopisz w komentarzu swoje cechy idealnego pracownika!

A w P.S. warto jeszcze dodać, że bądź co bądź, taki jest też dobry szef 🙂

(fotka z freeimages.com, a post z bloga: JakProwadzicWlasnaFirme.pl – jeśli to możliwe, udostępnij go, to będzie też z Twojego Facebooka 🙂 )

2 komentarze

  1. Uhm. Ciekawe jak praca dobrego pracownika potrafi skręcić.
    Ale tak szczerze, to nawet styknie ta krótka lista. Pierwszy punkt – jest najlepszy. Potwornie dużo ludzi zamiast naprawić swój błąd skupiają się na przekonaniu wszystkich, że to nie ich wina.

    Post a Reply
  2. Mało ludzi potrafi przyznać się do błędu a to jest bardzo porządana cecha, nie tylko pracownika ale i szefa. Nie popełnia błędów tylko ten co nic nie robi.

    Post a Reply

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *