– Niech nam Pani znajdzie pracownika, zapłacimy mu więcej niż konkurencja!
– Super, że macie Państwo odpowiedni budżet, ale czy tylko wynagrodzenie powinno być głównym motywatorem kandydata do przejścia do państwa firmy?
Wyobraź sobie, że szukasz pracownika. W CV Kandydatów zwracasz uwagę na ich kompetencje i doświadczenie. Podczas rozmowy Kandydat podaje dość wysokie wynagrodzenie, jednak ostatecznie zgadzasz się, bo jest to „karta przetargowa”.
Wiesz, że zatrudniasz DOBREGO pracownika. Ale czy będzie LOJALNY?
Jak sprawić, by pracownik pozostał lojalny?
✔ Podczas rozmowy kwalifikacyjnej dowiedz się, jakie ma wartości, którymi się kieruje w życiu/wyborze pracy.
✔ Zapytaj pracownika o jego motywację do pracy. Często jest to rozwój zawodowy pojmowany jako awans lub nauka nowych rzeczy. Motywacja może też wiązać się z możliwością realizacji ciekawych projektów, większą odpowiedzialnością czy pracą w firmie, która stosuje CSR.
✔ Odpowiedz sobie szczerze, czy jesteś w stanie zapewnić mu to, co jest dla niego ważne (np. odpowiedź na wspomniany motywator) w Twoim zespole/firmie, inaczej pracownik odejdzie jeszcze szybciej niż myślisz.
✔ Jako pracodawca bądź blisko – rozmawiaj i zbuduj relację, nie tylko podczas okresu wdrożenia (onboardingu), bo tylko wtedy będziesz budować jego zaangażowanie.
A Ty, dodasz coś jeszcze do tej listy?