fbpx

„Nowe zasady marketingu i PR” – książka nie tylko dla marketera

Posted on 24/sie/2022


Są takie książki, o jakich się nie zapomina. Do jakich się wraca, jakie inspirują, zmuszają do myślenia, po których chcesz mieć pęd do działania i zmieniania świata.
Przed Wami taka właśnie książka.

 

Dla kogo jest ta książka?

 

Niech Cię nie zmyli tytuł, który może zasugerować, że to książka głownie dla marketerów czy PRowców. Moim zdaniem to książka tak samo dla Twojego nastoletniego dziecka, jak i dla Ciebie – menedżera czy specjalisty logistyka/finansisty/lekarza/prezesa zarządu/HRowca.

Książka, która pokazuje, że zanim wybierzesz się na wakacje, przeczytasz wpierw o tym, jak kupić tanio loty, co warto zwiedzić, gdzie zjeść i gdzie spać. Przeczytasz o tym w mediach społecznościowych, w opiniach Google, w recenzjach i na blogach. Tak samo będzie, gdy chcesz kupić zmywarkę albo szukasz pracy i wertujesz profile interesujących pracodawców w regionie. Tak działa XXI wiek i tak działać będziemy dalej, tylko jeszcze bardziej.

 

 

Dlaczego ta książka jest fenomenalna?

 

Aby zrozumieć ten świat, aby móc tworzyć treści, które coś wnoszą, aby lepiej reklamować siebie, firmę, swoje idee, aby poznawać ludzi z całego globu – warto przeczytać „Nowe zasady marketingu i PR”, napisane przez Davida Meermana Scotta. Na zdjęciu wydanie nr 7, przetłumaczone na 29 języków, od albańskiego po wietnamski. Sprzedane w ponad 400 tyś egzemplarzy.

Ilość pieniędzy wydanych na promocję książki? Okrągłe, tłuściutkie ZERO. (Całą reklamę odwaliły za darmo media społecznościowe, blogi, bezpłatne teksty pisane pod SEO itp.)

Co ja wynoszę z tej pozycji dla siebie i moich Klientów (menedżerów i specjalistów, przedsiębiorców różnych branż) w Personia podczas sesji mentoringu biznesowego i szkoleń? Na przykład:

  • „W sieci jesteś tym, co publikujesz.”
  • Publikowanie to jak zakup nieruchomości. Masz wirtualny majątek, który dla Ciebie pracuje latami, którego wartość na rynku z czasem rośnie.
  • Dziennikarze także zaglądają do mediów (społecznościowych, nie tylko tradycyjnych) i dziś poczytny blog może mieć większy wpływ społeczny niż artykuł w prasie.
  • Odpowiadanie w czasie rzeczywistym i działanie w czasie rzeczywistym robi największą robotę. Nie zostawiaj komentarza pod postem na 5 dni bez odzewu – szczególnie jeśli jest w nim pytanie czy wątek do ciekawej dyskusji. Wczorajsze pączki z dżemem nie są już takie smaczne.

Na ile media społecznościowe zmieniły Twoje życie? Ile masz przyjaciół, czy znajomych, których najpierw poznałeś w sieci, a potem w realu? Kto z Was ma partnera/partnerkę w życiu zawodowym lub prywatnym, którą poznał w sieci?

Daj znać w komentarzu.

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *