Przed Tobą kilka złotych rad na poprawę i wyników sprzedażowych, i Twojego zaangażowania 🙂
Jak lepiej zmotywować się do sprzedaży? Jak poprawić wyniki sprzedażowe?
Oto kilka sprawdzonych maksym i kilka praw sprzedaży.
1. Każde pytanie klienta jest bardziej wartościowe niż godzina Twojego gadania.
2. Sprzedaż to też zabawa. Jeśli traktujesz ją jedynie jak pracę, tracisz cały fun i pasję do wykonywanej pracy.
3. Za każdym razem, gdy masz kontakt z klientem, wchodź w relację mówiąc sobie pewnym głosem: To będzie deal miesiąca.
4. Jedyna rzeczą, jaką powinien robić handlowiec, jest rozmawianie z klientem. Jeśli handlowiec ma tylko 30% czasu pracy na rozmowę, bo siedzi w papierkach lub zwyczajnie się obija, to nie jest handlowiec.
5. Sukces w sprzedaży zależy w 15% od wiedzy i umiejętności, w 85% od nastawienia.
6. Czy pytasz klienta, dlaczego kupił? Dlaczego się spotkał? Dlaczego kontaktuje się akurat z Tobą? Jeśli nie, to pytaj.
7. Bohaterem sprzedaży jest klient. A są niestety sprzedawcy, którzy nadal myślą, że to oni sami są bohaterami.
8. Zadaj sobie szczere pytanie: Czy kupiłbyś swój własny produkt? Jeśli – o losie! – nie, to patrz tutaj: Co zrobić, kiedy musisz sprzedawać produkt, który jest słaby?
9. Gdy budzisz się rano, to wskakuje Ci jakieś 57 600 sekund na liczniku, które o północy znikają. Co z tym robisz?
10. Każdy, kto powie, że ma trudnego klienta, płaci składkowe 100 zł. Bo nie ma trudnych klientów, są tylko handlowcy, którzy sobie z nimi nie radzą. Nie narzekaj, zamiast płacić karę, idź się w tym czasie uczyć.
A w PS: Czy znasz 2 kluczowe pytania, jakie masz zadać klientowi, badając jego potrzeby?