fbpx

Romans w pracy – jak sobie radzić?

Posted on 14/lut/2023


#Walentynki ❤️ Romans w pracy? Nic dziwnego. Z badań wynika, że to właśnie praca jest miejscem, w którym najczęściej zaczynamy romans. Wskazała na nią najliczniejsza grupa, bo aż 34% ankietowanych (ankieta przeprowadzona na LinkedIn przez PulsHR.pl).

I okazuje się, że w zdecydowanej większości (55%) jesteśmy w stanie zaakceptować „biurowy romansik”, jeśli taka relacja nie przekłada się stricte na pracę.

 

Romans w pracy

 

Jak sobie radzić, gdy coś takiego zadzieje się z nami, naszymi współpracownikami lub w zespole, jakim zarządzamy? Na łamach wspomnianego wywiadu dla PulsHR proponuję jako psycholog biznesu i CEO firmy szkoleniowo-doradczej Personia Szkolenia i Rekrutacja:

  • Otwarty dialog, by uniknąć plotek i intryg między działami – im szybciej, tym lepiej (chcemy przecież, by rozmowy na korytarzach dotyczyły jakości pracy, a nie tego, kto z kim i kiedy)
  • Jasno wytyczone zasady działania i profilaktykę:
    • Co stanie się, gdy któraś z zaangażowanych w romans / związek osób zdecyduje się odejść?
    • Co stanie się, gdy romans zacznie zaburzać normalne funkcjonowanie firmy?
  • Wprowadzenie zakazu publicznego dotykania się i przejawiania innych zachowań miłosnych
  • Przeniesienie jednego z zaangażowanych w romans pracowników do drugiego działu w firmie / pod skrzydła innego przełożonego

O tym, jak lepiej komunikować się w zespole, także wtedy, gdy dzieje się w nim wiele różnych wątków, mówię też na szkoleniach. Jeśli to temat dla Ciebie – zapytaj mnie o szkolenie zamknięte dla Twojej firmy lub mentoring 1:1 dla przedsiębiorców czy szefów działów.

Jak reagujesz, jak Ty widzisz romans w pracy? Czy myślisz, że pracodawcy rzeczywiście potrafią sobie z tym tematem dobrze poradzić?

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *