#Walentynki ❤️ Romans w pracy? Nic dziwnego. Z badań wynika, że to właśnie praca jest miejscem, w którym najczęściej zaczynamy romans. Wskazała na nią najliczniejsza grupa, bo aż 34% ankietowanych (ankieta przeprowadzona na LinkedIn przez PulsHR.pl).
I okazuje się, że w zdecydowanej większości (55%) jesteśmy w stanie zaakceptować „biurowy romansik”, jeśli taka relacja nie przekłada się stricte na pracę.
Romans w pracy
Jak sobie radzić, gdy coś takiego zadzieje się z nami, naszymi współpracownikami lub w zespole, jakim zarządzamy? Na łamach wspomnianego wywiadu dla PulsHR proponuję jako psycholog biznesu i CEO firmy szkoleniowo-doradczej Personia Szkolenia i Rekrutacja:
- Otwarty dialog, by uniknąć plotek i intryg między działami – im szybciej, tym lepiej (chcemy przecież, by rozmowy na korytarzach dotyczyły jakości pracy, a nie tego, kto z kim i kiedy)
- Jasno wytyczone zasady działania i profilaktykę:
- Co stanie się, gdy któraś z zaangażowanych w romans / związek osób zdecyduje się odejść?
- Co stanie się, gdy romans zacznie zaburzać normalne funkcjonowanie firmy?
- Wprowadzenie zakazu publicznego dotykania się i przejawiania innych zachowań miłosnych
- Przeniesienie jednego z zaangażowanych w romans pracowników do drugiego działu w firmie / pod skrzydła innego przełożonego
O tym, jak lepiej komunikować się w zespole, także wtedy, gdy dzieje się w nim wiele różnych wątków, mówię też na szkoleniach. Jeśli to temat dla Ciebie – zapytaj mnie o szkolenie zamknięte dla Twojej firmy lub mentoring 1:1 dla przedsiębiorców czy szefów działów.
Jak reagujesz, jak Ty widzisz romans w pracy? Czy myślisz, że pracodawcy rzeczywiście potrafią sobie z tym tematem dobrze poradzić?