fbpx

Jak stworzyć ebooka, który buduje rozpoznawalność Twojego nazwiska / brandu?

Posted on 1/lut/2017


Dla wszystkich uczestników wczorajszego webinaru  – wielkie podziękowanie! A dla tych, którzy byli, ale też dla tych, których nie było, piszę teraz posta w kontynuacji tematu: Jak wzmocnić swój wizerunek? Teraz przeczytaj o tym, jak opracować ebook, by służył i Tobie, i Czytelnikom, i Twoim Klientom.

 

Jak stworzyć ebooka, który buduje rozpoznawalność Twojego nazwiska / brandu?

 

1.Daj wartość.

Ebook nie musi być długi, nawet 20 stron wystarczy, ale musi nieść wartość. Nie może być zatem bezpośrednią reklamą Twojej firmy. Jeśli jesteś weterynarzem, napisz ebooka o tym, jak zabezpieczyć psy zimą przed mrozem. Poleć sprawdzone sposoby na popękane tzw. psie poduszeczki na łapach. Napisz o tym, jak często wychodzić na spacer, na jak długi i w jakiej temperaturze. Jeśli dana rasa lepiej / gorzej znosi mrozy, koniecznie zaznacz to w ebooku. Możesz też wstawić krótki test, by właściciel czworonoga sam umiał określić to, jak dużej ochrony przed zimnem potrzebuje jego pupilek.

 

2. Zapytaj klientów, o czym chcą czytać.

Zdarza Ci się tak, że klienci zadają te same pytania? Że już po raz któryś opowiadasz klientom o tym, że warto dawać psom witaminę C? Jeśli tak, to masz właśnie świetny materiał na ebooka.

 

Jeśli dopiero zaczynasz swój biznes i trudno Ci uzmysłowić sobie, o co klienci mogliby zapytać, uderz z tym pytaniem bezpośrednio do nich. Powiedz, że piszesz ebooka dla pasjonatów zwierząt i że zależy Ci na dobrej treści. Niech sami ci powiedzą, o czym zatem warto, byś napisał. Zbierz 20 opinii (a nie 3 czy 4), to będziesz miał naprawdę wartościowy content.

 

3. Przemyć w tym ebooku kilka linków do Twojej strony czy profilu na Facebooku.

Ebook powinien być tak dobry, że ludzie: RAZ: chcą go czytać, DWA: chcą go przesłać komuś dalej. Dlatego warto, by bardzo subtelnie w treści przemycić 2-3 razy linka do Twojej strony. To absolutnie wystarczy.

 

Nie musisz też w ebooku pisać o sobie nie wiadomo w jak bardzo górnolotnych słowach. Wystarczy dobre zdjęcie na okładce (warto je zamieścić!) i kilku zdaniowy opis Ciebie na ostatniej stronie. Jeśli masz mocną treść, czytelnik sam znajdzie dostęp do auta.

 

4. Podaj swój adres email. Angażuj czytelnika interaktywnie.

Zachęć czytelników do tego, by zwracali się do Ciebie z pytaniami czy wątpliwościami. Dobrą praktyką jest też podanie w ebooku informacji, że dla osób, które wyślą coś do Ciebie, będzie przewidziana drobna niespodzianka. Na przykład prosisz o wypełnienie ankiety z badaniem potrzeb klienta weterynarii, której link podajesz w ebooku. Dla każdego, kto poświęci swoje 5 minut czasu na wypełnienie ankiety, przewidujesz przesłanie krótkiego poradnika o radzeniu sobie z kamieniem nazębnym u zwierząt.

 

5. Zanim zaczniesz pisać, obejrzyj ebooki z innych branż.

Natchnienie może pojawić się znikąd. Ale może być też świadomie pobudzone do działania. Jeśli obejrzysz kilka innych ebooków, przeczytasz te, które Ci się najbardziej podobają, zgromadzisz ciekawe pomysły dla siebie.

 

Ciekawy dalszych informacji? Te już tylko dla tych, którzy zapisali się na wczorajszy webinar 🙂 Też chcesz się zapisać? Będzie okazja, bo na kolejny webinar zapraszam starym zwyczajem w ostatni wtorek miesiąca, czyli 28.02.2017. Wpisz datę do kalendarza 🙂

 

A teraz polecam Ci też wskazówki o tym, jak zrobić biznes na Facebooku.

 

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *