fbpx

Jak wzbudzić poczucie wdzięczności u klienta?

Posted on 21/wrz/2016


Idealna sprzedaż to sprzedaż, z której oboje: Ty i klient, jesteście zadowoleni. Ale to też sprzedaż, w której klient docenia poświęcony czas i finalnie – zakupiony produkt. Jak zatem sprawić, by klient był bardziej wdzięczny za to, co mu przekazujesz?

 

 

Jak wzbudzić poczucie wdzięczności u klienta?

 

Ten temat omówiłam wczoraj na webinarze, ale dla tych, co nie byli lub nie robili notatek (o zgrozo!) przedstawiam wybrane 3 sposoby:

 

1. Daj wybór.

Klient, któremu się cokolwiek narzuca, to klient, który ucieka. Jeśli dasz klientowi wybór, uczynisz go bardziej wdzięcznym. Tylko uwaga! Nigdy nie oferujemy wyboru w stylu: „Może Pan nabyć u nas taką kawę lub w pobliskiej kawiarni.” A wierzcie mi, że to się zdarza!

 

Wybór, o jakim mówię, to wybór:

„Może Pan wybrać kawę z syropem waniliowym lub cynamonowym.”

„Woli Pan kawę średnią czy dużą?” Zauważ, że nie pytam, czy małą 🙂 .

W każdej z tych opcji domniemamy, że klient wybiera oczywiście między naszymi produktami.

 

2. Ustal dobrze przedział.

Sam ustal przedział cenowy / terminowy, w jakim wykonasz coś dla klienta. Powiedz: „Możemy to zrobić w ciągu 4-6 dni roboczych.”. I pamiętaj, że specjalnie dla tego klienta zrobisz to w ciągu 4 dni:)  Ale jeśli on usłysz też słowo 6 możliwych dni, będzie bardziej wdzięczny za 4.

 

Jeśli powiesz, że cena za usługę wynosi od 50 do 80 zł za godzinę, a finalnie wycenisz klienta na 55 zł / godzinę, wierz mi, że będzie bardziej wdzięczny niż w sytuacji, gdy podasz przedział 35 – 65 zł i tą samą cenę finalną 55 zł / godz.

 

3. Daj prezent, ale użyj przy tym słowa: Gdybym.

Zamiast dawać coś komuś od tak za darmo, i zamiast niedawania nic, zapytaj:

„Czy gdybym dała Ci książkę na temat właściwości zdrowotnych aloesu, przeczytałabyś ją?” –> to jeśli sprzedajesz miąższ aloesowy.

 

A jeśli sprzedajesz np. sprzęt AGD, zapytaj: „Czy jeśli na 2-3 dni pożyczyłabym Ci moją wyciskarkę do soków, użyłabyś jej i przetestowała?”

 

To pytanie jest mega. Wczoraj mówiłam też na webinarze, o co powinniśmy zapytać kolejno, by domknąć transakcję. Ale o tym dowiesz się tylko z webinaru 🙂 Jest on dostępny za 99 zł. Zapraszam!

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *