fbpx

Jak założyć sklep internetowy?

Posted on 23/maj/2017


Zastanawialiście się kiedyś, jak tworzyć, zarządzać i promować swój sklep internetowy? Właśnie zaczynam zgłębiać tę wiedzę i wykorzystywać w praktyce.

 

A to dlatego, że handel internetowy rośnie w siłę i trzeba płynąć z tym trendem. Obecne sklepy stacjonarne staną się niebawem miejscem służącym jedynie do obejrzenia produktów, np. przymierzenia butów, ale sam ich zakup wystąpi już w sieci. Mówi o tym szef działu e-commerce Home&You, to samo miał też na myśli szef CCC, Dariusz Miłek, który jakiś czas temu zakupił platformę eobuwie.pl .

 

Sklep online to będzie konieczność

Sklep internetowy to wielka przyszłość handlu, a dla przedsiębiorców – konieczność. Ja planuję jego założenie ze względu na skalowalność, a także automatyzację biznesu. Jestem trenerem biznesu i zarabiam największe pieniądze na scenie. Trudno tu mówić o dochodzie pasywnym, jeśli co trzecia złotówka w Personii zależna jest od tego, czy akurat to ja, a nie inny trener, poprowadzi szkolenie.

 

Zatem ruszyłam z kursami online, z webinarami, które się potem nagrywa, z nagraniem Seminarium Możesz Więcej Niż Myślisz. Wszystko to będzie można kupić 🙂  Ale… ! No właśnie ALE!

 

Co zrobić, gdy nie masz wiedzy technicznej, albo nie chcesz sam tworzyć sklepu od podstaw?

Ale dla psychologa i szefa firmy, który nie ma kompetencji do budowania sklepu internetowego i jest kompletnie a-techniczny 🙂 –> nie jest to proste rozwiązanie. I zmagałam się z tym tematem już ponad pół roku. Chodziło mi po głowie założenie czegoś takiego, ale że nie był to priorytet działań, moja uwaga szła na inne tory.

 

A potem napisał do mnie Sky-Shop . I zapytał, czy nie przetestuję. To oprogramowanie jest Laureatem Konkursu EKOMERSY 2016 na najlepszą platformę sklepową. Ma też dobre opinie na Facebooku.

 

To mnie przekonało i przetestowałam. Przetestowały też moje koleżanki z zespołu, bo ważne dla mnie było przede wszystkim to, jak oni się w tym połapią. Czy dla nich obsługa sklepu będzie intuicyjna? Czy ocenią wygląd sklepu, tzw. interfejs, jako przyjemny?

 

Okres testowy jest za darmo i trwa 14 dni. Myślę, że sam możesz też przetestować, jeśli planujesz lub rozważasz rozwój swojej sprzedaży online.

 

Wnioski – warto, byś rzucił okiem, bo platforma jest doprawdy ciekawa:

1. Nie jest to takie trudne. Sklep funkcjonuje na serwerach Sky-Shop, ale możesz mieć w nim własną domenę (czyli w moim przypadku może być to domena www.personia.pl). Hosting i skrzynkę email otrzymujesz w pakiecie.

 

2. Szata graficzna sklepu jest dostosowana do potrzeb użytkownika. W kreatorze szablonu możesz w prosty sposób zaprojektować oprawę wizualną. Najpierw wybierasz moduły szablonu, które moim zdaniem są atrakcyjne dla oka. Następnie zarządzasz treścią w systemie CMS, np. wgrywasz własne logo. Na koniec wybierasz kolory grafiki.

 

3. Sklep zapewnia wysyłanie newsletterów do klientów. Wysyła też wiadomości SMS do klientów – a to jest akurat coś, czego do tej pory automatycznie nie robiliśmy i co na pewno musi się zmienić.

 

4. Sklep oferuje darmową integrację z Allegro, a także z hurtowniami (w tym dropshipping), skąd zamawiasz produkty. To oszczędza mnóstwo pracy, szczególnie gdy sprzedajesz towar jako dystrybutor, a nie producent, i nie chce Ci się bawić w przechowywanie towaru w magazynach.

 

5. I cena. Ta jest w formie abonamentu, czyli płaci się miesięcznie lub przykładowo za cały rok z góry. Są oczywiście sklepy, które możesz postawić na innych darmowych platformach, ale do Sky-Shop na pewno powinni trafić ci, którzy chcą mieć gotowe rozwiązanie i nie posiadają wiedzy technicznej. Jeśli masz do 50 produktów do sprzedaży, w opłacie rocznej za sklep zapłacisz nie więcej niż 252 zł brutto (podaję aktualną cenę).

 

Nad czym można by było popracować?

Może nad interfejsem dla użytkownika / administratora, bo chociaż jest funkcjonalny, to przypomina dawnego Windowsa 🙂 Od tego czasu trendy wizualne interfejsów sporo się zmieniły. Aktualnie przyzwyczaja się nas do ładniejszych dla oka układów graficznych, obecnych w telefonach, tabletach, stronach internetowych. Choć tak jak pisałam, dla klienta interfejs jest bardzo estetyczny i zgodny z trendami.

 

Dodam jeszcze, że Sky-Shop organizuje darmowe webinary. Które jako szkoleniowiec chętnie bym oceniła 🙂 Najbliższy 31 maja:) Sky – Shop – strzeżcie się, bo może będę! 🙂

 

A zatem po przetestowaniu produktu solidnie rozważam ofertę Sky-Shop, dla samej siebie, a nie tylko po to, by napisać o tym na blogu. Bo jak rekomenduję, to muszę być pewna, że mnie samej zwyczajnie się podoba i że mogę danego produktu użyć w biznesie. I że jego użycie zwróci mi się z nawiązką.

 

Mam sporo nagranych webinarów, mam też jedno szkolenie audio dotyczące testów osobowości (wraz z ebookiem „Własny Biznes. Jak dojść do sukcesusprzedaje się najlepiej ze wszystkich produktów „onlinowych”). Chciałbyś zobaczyć te produkty w moim sklepie online?

 

1 Comment

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *