Jak mogę poprawić Twoje działania marketingowe? - Jak prowadzić własną firmę? | Jak prowadzić własną firmę?

Jak Prowadzić Własną Firmę

JPWF

marta

tagline

marta

Bądź na bieżąco!

  • Otrzymuj informacje o nowych artykułach i darmowych szkoleniach prosto na Twoją skrzynkę pocztową.
  • Dołącz do grona moich stałych czytelników*.
 

* Oświadczam, że zapoznałem/am się z zasadami przetwarzania danych osobowych i informacją o administratorze danych osobowych dostępnymi tutaj i zrozumiałem/am ich treść, a także treść przysługujących mi praw w związku z przetwarzaniem danych. Zrozumiałem/am, że wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celu subskrypcji do newslettera jest dobrowolne i może być w każdym czasie odwołane. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę Personia Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Gdyni w celu subskrypcji do newslettera i kierowania do mnie informacji marketingowych i handlowych za pośrednictwem poczty elektronicznej.

 
Jak mogę poprawić Twoje działania marketingowe?

Jak mogę poprawić Twoje działania marketingowe?


Opublikowano  23/03/2016


Jakiś czas temu Ania, właścicielka biura wycieczek turystycznych, napisała ciekawy post na FB. „Próbowałam już wszystkiego” – tak można by nazwać jej usilne działania w zakresie pozyskania klienta i przekonania go do zakupu wycieczki akurat przez jej biuro. Niestety … . Jak mogę jej pomóc i jak mogę pomóc Tobie, jeśli masz podobny problem w firmie?

 

Jakie wyzwania marketingowe stoją przed właścicielem firmy?

Zanim zacznę – rzuć okiem na Ani wyzwania:

 

Postanowiłam Was zapytać – może coś doradzicie, bo mi już powoli opadają ręce i bezsilność ogarnia, która nie pozwala kreatywnie działać. Od 3 lat prowadzę biuro podróży – stacjonarne, choć oczywiście nie ma przeszkód, by sprzedać komuś z innego zakątka Polski przez telefon i internet (w końcu to XXI w.)

 

Biuro otwierałam ze względu na ogromną pasję, jaką jest dla mnie turystyka – zajmuję się tym od blisko 10 lat. Niestety klientów jak na lekarstwo. Fakt nie prowadziłam i nie prowadzę bardzo agresywnego marketingu bo mnie zwyczajnie na to nie stać. Były akcje ulotkowe, krótko w lokalnym radio, współpracowałam z lokalną prasą w kwestii reklamy u nich plus fundowanie nagród w różnych konkursach.

 

Prowadzę dość aktywny Fan Page, robiłam sporo reklam….. Ale klienci miejscowi nadal nie przychodzą, a spoza miasta nie dzwonią i nie piszą. Jak pytam znajomych i znajomych znajomych z miasta, w którym działam to słyszę „a bo my od lat chodzimy do biura X, czy do Pani Krysi z biura Y”. Jak więc przekonać ich, żeby choć raz zajrzeli do mnie? Jak zmienić ich nawyki? Jak zachęcić Fanów z FB, żeby kupowali u mnie a nie tylko czytali Fan Page, a kupowali gdzieś indziej.

 

(…) Specyfika mojego (i nie tylko mojego) biura polega na tym że jestem agentem, czyli sprzedaje rozmaite oferty od różnych biur podróży – Organizatorów Turystyki (taki pośrednik). Więc produkt gotowy, taki jak u wszystkich innych agentów, ceny takie same (niektórzy w ramach nieuczciwej konkurencji dają rabaty pod stołem, ale to de facto nielegalne). Żeby się wyróżnić wprowadziłam zupełnie niebanalne wyjazdy, które sama układam z koleżanką, która jest Organizatorem (czyli mam je tylko ja). Ale to też nie wzbudza zainteresowania… . Na prawdę sama już nie wiem,  co robić… .Nawet zastanawiam się nad zwinięciem biznesu… .

 

Co mogę poradzić? Odpowiedź znajdziesz w filmiku poniżej!

Aniu, trzymam kciuki!
A co Ty doradzisz Ani?

Zobacz także:

Przywództwo a zarządzanie w biznesie
Od etatowca do przedsiębiorcy. Poznaj historię sukcesu Grzegorza
Które firmy osiągają największe sukcesy?
Spodobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się do newslettera, a będziesz na bieżąco. W prezencie otrzymasz webinar "Jak Systematycznie Pracować nad Sobą i Swoim Biznesem 365 dni w roku?"!
  • http://tuszynscy.com Jan Tuszyński

    Prawda 🙂 Zgadzam się z Tobą. W internecie jest sporo wiedzy ( choćby Marta u Ciebie), która pomoże poukładać marketing w firmie, a nawet samą firmę. Ta wiedza jest bardzo wartościowa i cenna. Trzymamy kciuki za Anię.