Google AdWords – czyli informacje o tym, jak być na szczycie. Dokładnie, bo dzięki AdWords pozycja Twojej firmy w wyszukiwarce może być wyższa niż starych wyjadaczy na rynku.
Jakiś czas temu pisałam o pozycjonowaniu, które wg mnie jest świetnym narzędziem marketingu internetowego, ale ma też swoje minusy… . Bo żeby były efekty, musisz niestety poczekać.
Czy można jakoś skrócić ten czas oczekiwania? W końcu masz pewnie super biznes i Twoja strona musi być wypromowana w sieci już t e r a z!
Jakie korzyści daje Ci zatem Google AdWords?
Dzięki Google AdWords możesz wskoczyć na sam szczyt wyszukiwarki Google zaledwie w 2 – 3 dni.
Wizualnie dla internautów (Twoich potencjalnych klientów) reklama w Google AdWords wygląda podobnie do standardowych wyników wyszukiwania. Jedyną różnicą jest to, że AdWordsy znajdują się zawsze na samym szczycie i że przy każdym linku znajduje się przy nich mały napis: „Reklama”.
Wpisz sobie teraz w wyszukiwarkę hasło: wygodny materac do spania. Zobaczysz wówczas, że zanim pojawią się na liście linki bardziej wartościowe, na samej górze wyświetli Ci się seria reklam. To samo dzieje się w pasku po prawej.
Jeśli klikniesz w którąś z reklam, firma, która ją wystawiła, zapłaci Google za Twoje kliknięcie. Bo to nie tyle chodzi o samo pokazanie reklamy – to jest w Google za darmo. Chodzi o to, by potencjalny klient wszedł na Twoją www, najlepiej zaś od razu był przekierowany do strony z wygodnymi materacami do spania, nie zaś to strony tytułowej Twojej firmy „Super Spanko”.
Za kampanię AdWords rozliczamy się bowiem wg modelu CPC czyli koszt za kliknięcie w reklamę (z ang: cost per click).
Jako reklamodawca sam określasz budżet, jaki chcesz przeznaczyć. Zwykle osoby decydujące się na AdWords przeznaczają kwotę od 200 – 500 zł miesięczne, nawet do 1000 – 1500 zł. Za obsługę kampanii, o ile nie chcesz robić tego osobiście, zapłacisz kolejne 100 – 200 złotych. Mnie AdWordsa nauczył mąż, który prowadzi firmę marketingu internetowego.
Koszt za kliknięcie może być różny; od kilku groszy do kilkudziesięciu złotych. Jest to zależne od rodzaju biznesu, jaki prowadzisz i jak dużą masz konkurencję. Niszowe branże w Internecie będą miały na pewno tańsze reklamy.
Zasięg kampanii możesz określić co do miasta, województwa czy państwa. Przykładowo możesz reklamować lampy, jakie sprzedajesz tylko w Poznaniu (bo tam masz sklep stacjonarny), w całej Polsce (bo masz sklep online) i za granicą (bo eksportujesz np. do Niemiec).
Największą zaletą kampanii AdWords jest rzeczywiste konkurowanie z rekinami biznesu. Twoja strona może się wyświetlić w przeglądarce internetowej tuż obok powszechnie znanych i renomowanych witryn.
Jak to działa w praktyce?
Każda reklama ma swoją cenę. Twój konkurent płaci za wybrane słowo kluczowe przykładowe 2zł i wyświetla się na samym szczycie wyszukiwarki. Chcąc zająć jego miejsce, podbijasz stawkę do 2,20 zł i teraz to Ty jesteś numerem 1.
Pamiętaj, że ustalasz budżet dzienny więc nie musisz się martwić, że w ciągu jednego dnia reklamy zostaną „wyklikane” i skończą Ci się środki w kampanii.
Co więcej, jeśli Twój towar lepiej sprzedaje się w weekendy, bo akurat wtedy ludzie urządzają mieszkania, reklamujesz swoje lampy od piątku do niedzieli. W tym też czasie możesz chcieć zwiększyć stawki, by być wyżej na liście w wynikach wyszukiwania.
Taka reklama jest znacznie bardziej mierzalna niż rozdawanie ulotek czy inwestowanie w banery na ulicach. Bo dzięki niej wiesz, ile rzeczywiście osób weszło na stronę, ile kupiło, jakiego dnia i z jakiego obszaru świata. To bardzo pomaga planować marketing, a także mierzyć, gdzie najbardziej zyskownie jest inwestować firmowe pieniądze.
Jeśli reklama w necie Cię kręci, to zajrzyj też do artykułu, gdzie piszę o 9 sposobach, które pomogą stworzyć biznes na Facebooku.
08/06/2016
Google adwords to świetne narzędzie, niestety bardzo kosztowne
08/08/2016
Piotrze, to zależy, jakie słowa kluczowe wybierasz. Mój budżet jest dość skromny, a reklama dobrze działa. Może masz bardzo powszechną branżę w Internecie lub wybierasz mniej precyzyjne słowa kluczowe?