fbpx

Pozycjonowanie strony www – dlaczego warto o to zadbać w firmie?

Posted on 7/lip/2016


Jakiś czas temu dzieliłam się z Tobą  9 wskazówkami dotyczącymi robieniu biznesu poprzez Facebooka. Teraz czas na pozycjonowanie stron www. Komu, na co, po co, dlaczego?

 

 

Pozycjonowanie. To pojęcie część z nas słyszała, ale nadal wbrew pozorom wielu nie wie, czym w istocie jest ta usługa. Na zasadzie: „Taaak, słyszałem/słyszałam o tym, mój kolega to ma, ale chyba nie warto”.

 

Otóż warto, warto, bo jest to dość silne narzędzie promocji Twojej www w Internecie. Mylne jest założenie, że sama strona internetowa jest źródłem pozyskania kontaktów, przynosi nowych klientów i szerzy od tak wiedzę o naszej marce. Głównie dlatego, że www jest często czymś, co sprawdzamy jako drugie – gdy wiemy już coś więcej o potencjalnym produkcie. Ktoś nam coś powiedział, widzieliśmy ulotkę, lub – no właśnie – wpisaliśmy w Google, czego szukamy.

 

Tym samym obalam mit, że po założeniu strony www możesz być szczęśliwy, że teraz nareszcie przyjdzie do Ciebie dużo klientów, bo UWAGA – jesteś w sieci. Nie przyjdzie. Nie przyjdzie, bo codziennie na świecie powstaje około  milion stron www. Tak, milion. Jak widać, nie jesteś jedyny.

 

Idźmy dalej. Załóżmy, że prowadzisz salon kosmetyczny w Gdyni. Piękny nowoczesny salon z piękną nowoczesną stroną www. Twoja statystyczna klientka wchodzi na stronę: Google.pl i wpisuje: „paznokcie hybrydowe Gdynia”.

 

Hmmm, czemu na pierwszej stronie wyszukiwarki nie widzę Twojego fantastycznego salonu kosmetycznego? Bo Twoja konkurencja też jest w sieci i by ją prześcignąć w dotarciu do klienta, musisz się przebić przez 50 tysięcy innych salonów. Tak, 50 tysięcy.

 

Dzięki pozycjonowaniu Twoje miejsce, a de facto miejsce Twojej strony internetowej, może być lepsze niż 50 tysięcy kosmetycznych salonów. Rzekłabym, że to dość istotne, bo ponad 60% internautów kończy swoje poszukiwania na pierwszej stronie wyszukiwarki.  Wniosek jest prosty – jeśli na przykładową frazę: „paznokcie hybrydowe Gdynia” będziesz w Google na 2 czy 3 stronie, to prawie tak jakbyś wcale nie istniał. Mówi się, że „prawie” robi różnicę. W tym wypadku nie robi: 2 czy 3 strona wyszukiwarki Google to cmentarz firm, które by chciały, ale nie mogą.

 

Ale jak się za to wszystko zabrać  w 5 krokach?

 

  • Znajdź firmę IT, która się zajmuje pozycjonowaniem. Ja polecam oczywiście firmę męża Tomsky.pl , bo są najlepsi 🙂 .
  • Przygotuj słowa kluczowe / frazy, które może wpisywać Twój klient, szukający Twojego superproduktu (np. właśnie „paznokcie hybrydowe Gdynia”). Nie martw się, że frazy będą nieodpowiednie. Zwykle firmy zajmujące się pozycjonowaniem pomagają też w dobieraniu fraz.
  • Poproś o jasną informację,kiedy spodziewać się możesz pierwszych efektów – pozycjonowanie to zdecydowanie długofalowa usługa, nastawiona na rezultaty rozłożone w czasie.
  • Czekaj cierpliwie i monitoruj swoje wyniki w sieci.
  • I najważniejsze – pytaj klientów, w jaki sposób do Ciebie trafili. Każdy, ale to każdy potencjalny klient, także ten, który nie przyszedł, ale zadzwonił zapytać o ofertę, powinien powiedzieć, co dokładnie wpisywał w Google, by Cię odnaleźć.

2 komentarze

  1. W tym artykule jeszcze nie dodano, że za tę usługę się płaci (to na pewno) i że może ona działać (ale nie zawsze…) 🙂

    Post a Reply
    • Tak, jest płatna, jak inne usługi marketingowe. Cena zależy od popularności danej frazy w Internecie. A to czy dana fraza zadziała i jak szybko może ocenić dobra agencja marketingu internetowego.

      Post a Reply

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *