Złote maksymy tego, jak zarządzać innymi. Zarządzanie w pigułce.
1.Ludzie, którzy są z siebie zadowoleni, osiągają z reguły lepsze wyniki.
Pozwól ludziom na odczuwanie zdrowej dumy z pracy i swoich osiągnięć.
2.Ludzie, którzy zapisują sobie sami(!) zadania, cele, plany, osiągają z reguły lepsze wyniki.
Zmuszaj innych do pisania! Egzekwuj zapisane zadania.
3.Przyłapuj ludzi na tym, jak robią coś dobrze.
Chwal na bieżąco.
4. Mów ludziom o swoich uczuciach (!), związanych z ich ewentualnymi błędami.
Naucz się na bieżąco stosować słowa:
„Jestem rozczarowany / zawiedziony / zmartwiony / wkurzony / tracę cierpliwość / czuję się nieszanowany … gdy …”
Nigdy też nie czekaj dłużej niż dobę z feedbackiem. Nie zbieraj w sobie negatywnych emocji, by powiedzieć o nich za pół roku.
Rozmowa o uczuciach – w sposób konkretny i zawodowy, wbrew pozorom podnosi jakość relacji i nadaje jej ludzką nutę. Praca czy nie praca, wszyscy jesteśmy ludźmi.
5.Każdy ma potencjał.
Każdy ma jakiś potencjał. Jeśli jesteś czyimś szefem, drąż potencjał tej osoby.
6. Jeżeli czujesz, że ktoś nie pasuje do zespołu, działaj szybko.
Najczęściej do zespołu nie pasuje się osobowościowo. Dziękuj tym, którzy manipulują, nie uczą się, nie słuchają i psują morale zespołu – niezależnie od tego, jak dobrzy się merytorycznie. Nie ma ludzi niezastąpionych.
7. Przestrzegaj reguł, które sam ustalasz.
Jeśli wprowadzasz CRM, sam wpisuj do niego regularne dane albo regularnie go chociaż przeglądaj.
8. Trudne sytuacje konsultuj z innymi.
Nie jesteś sam. Wybierz mądrych innych.
A Ty z jakich maksym korzystasz?
Te powyższe to w znacznej mierze słowa na bazie inspiracji z Kena Blancharda – „Jednominutowy menedżer”. Banalnie proste. A często cholernie trudne.
03/14/2018
Generalnie zasady znane i wydawać by się mogło, ze oczywiste. Mimo wszystko, gadzi mózg często wyłazi i człowiek zapomina o tych kwestiach. Dlatego dobra pigułka i podsumowanie tematu w jednym miejscu. Aż chyba sobie wydrukuję ten artykuł. Oczywiście, o ile nie stwierdzisz, że złamie to Twoje prawo autorskie 🙂
03/14/2018
Jasne, drukuj, tylko pamiętaj, aby zaznaczyć źródło ;-))
04/06/2018
Dzięki i oczywiście 🙂