fbpx

Jak nie zrazić kandydata do siebie i do firmy jaką reprezentujesz?

Posted on 29/październik/2021


Jeśli prowadzisz firmę to bardzo też możliwe, że rekrutujesz. Mam dla Ciebie klika słów na temat Employer Branding. Pierwsza rzecz. Pamiętaj, że o Employer Branding należy dbać od samego początku – począwszy od pierwszego kontaktu z Kandydatem.

Prawdziwa historia. Kandydat zainteresowany ofertą pracy kontaktuje się bezpośrednio z rekruterem. Rozpoczęto konwersację na temat oferty pracy, CV zostało przesłane bezpośrednio do rekrutera w wiadomości prywatnej.

Przez 3 tygodnie nie ma żadnej odpowiedzi. Kandydat pisze wiadomość prywatną z prośbą o feedback. Dostaje odpowiedź, że zgodnie z RODO rekruter nie może przyjmować CV poprzez portale typu LI. Jedyna słuszna droga to ta przez link aplikacyjny (erecruiter). Kurtyna. Kandydat może już nie chcieć aplikować do tej firmy w przyszłości…

 

Jak rekruter mógł zadbać o dobre doświadczenie kandydata?

 

Poniżej kilka wskazówek, co mógł zrobić rekruter, aby zachować dobre wrażenie podczas procesu kwalifikacyjnego:

1. Przesłać informację od razu, kiedy otrzymał CV.

Przecież już wtedy „wiedział, że „nie może otrzymać CV” i powinien o tym poinformować na bieżąco. Po co kandydat ma się łudzić, że jego CV jest procesowane?

 

2. Skonstruować zdanie w ten sposób, aby był miło odebrany przez osobę aplikującą.

Wysłanie CV na erecruitment nie jest „jedyną słuszną drogą”, bo jak inaczej wyjaśnić, że inni rekruterzy (z innych firm) nie mają z tym problemu, by procesować CV, w których jest klauzula RODO lub wysłać dodatkowo link do zgód RODO dostępnych np. na firmowej stronie?

 

3. Sprawdzić jak to jest naprawdę z tym RODO…

Zgodę RODO kandydat wydaje podmiotowi! Niezależnie od tego, w jaki sposób przesyła on swoje CV… Jeśli firma ma wewnętrzne ustalenia, wówczas należy napisać, że taka jest polityka firmy.

 

I tak już zupełnie na koniec. Pod czas rekrutacji oceniamy kandydatów, ale nie zapominajmy, że Oni nas też oceniają. Nigdy nie wiemy, czy dany kandydat nie stanie się na przykład naszym partnerem biznesowym. Zwracajmy zatem szczególną uwagę na partnerskie i pozytywne relacje podczas procesu rekrutacji.

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *