fbpx

Jak sprawdzić, czy dobrze zarządzasz zespołem? 12 podstawowych wytycznych.

Posted on 13/sty/2016


Problem:

Problem wyniknął na moim pierwszym webinarze, którego nagranie liczę, że będę mogła niebawem udostępnić. Dziękuję wszystkim za aktywność i pytania na czacie. Wiele osób zapytało mnie i poprosiło o wskazówki dotyczące prowadzenia firmy i bycia szefem, o wskazówki bycia dobrym liderem. I padło m.in. świetne rozwiązanie, nawiązujące do badań osławionego Instytutu Gallupa. Dzięki niemu mamy 12 cech, które wyróżniają najlepsze przedsiębiorstwa i najlepszych w nich pracujących liderów. Oto one:

Rozwiązanie:

 

12 warunków sukcesu rynkowego wg Gallupa

 

Uwaga! Na pytania te nie odpowiada jedynie szef 😉 To by było za proste! Na pytania te odpowiadają pracownicy! Jeśli jest ich 100, przebadaj 10 kluczowych osób i 10 osób losowych z poszczególnych działów.

1. Wiem, czego się wymaga ode mnie w pracy.
2. Mam materiały i wyposażenie, których potrzebuję, aby dobrze wykonywać swoją pracę.
3. W swojej pracy mam codziennie możliwość robienia tego, co najlepiej potrafię.
4. W ciągu ostatnich siedmiu dni zauważono lub pochwalono to, że dobrze pracuję.
5. Mój szef albo inna osoba z pracy okazuje, że zależy mu na mnie jako na człowieku.
6. W mojej pracy jest ktoś, kto wspiera mój rozwój.
7. Mam wrażenie, że w pracy liczą się z moimi opiniami.
8. Misja lub cele mojej firmy dają mi poczucie, że moja praca jest ważna.
9. Moi współpracownicy dbają o wysoką jakość swojej pracy.
10. Mam w pracy przyjaciela.
11. W ciągu ostatnich 6 miesięcy ktoś z pracy rozmawiał ze mną o moich postępach.
12. W tym oraz w zeszłym roku miałem szansę się rozwinąć i czegoś nauczyć.

Punkty te znalazłam w jednym z nagrań Andrzeja Blikle – nie mogę go teraz znaleźć w Internecie. Ale mam inne, podobne. Tu znajdziecie rozszerzenie powyższej listy.

Jak to wykorzystuję?

Na rozmowach okresowych raz na rok, a czasem raz na pół roku, pytam o to pracowników. Odpowiedzi zapisuję. I przyznam się, że najczęściej mamy jeszcze luki w punkcie 2. Wieczne awarie komputera, walka z wolnymi procesorami, zacinającą się drukarką. Pracujemy nad tym, są pierwsze, choć jeszcze nieznaczne, efekty. Wbrew pozorom w pracy biurowej dobrze działający sprzęt IT nie jest czymś super prostym.

A Ty z czym mógłbyś mieć potencjalnie problem? Może warto napisać o tym post?

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *