fbpx

Co zrobić, ZANIM wyślesz ofertę do klienta?

Posted on 30/marzec/2017


Wysyłasz oferty do klienta? Mailowo? Na Facebooku lub na LinkedIn? Prezentujesz je na spotkaniu? Nie rób tego po omacku. Sprawdź, co warto zrobić zanim wyślesz ofertę do klienta.

Co zrobić, ZANIM wyślesz ofertę do klienta?

 

Po pierwsze sprawdź, w jaki sposób zwiększyć skuteczność mailingów.

Po drugie, jeśli chcesz:

  • lepiej wypaść,
  • zdobyć więcej informacji o konkurencji,
  • lepiej sterować procesem sprzedaży i komunikacji z klientem,
  • móc zaplanować swoje dalsze działania,
  • zwiększyć znacząco szansę na to, by kupiono od Ciebie!

koniecznie zdobądź odpowiedź na poniższe pytania.

Zatem pytaj:

 

1. Jak do tej pory wyglądał wybór ofert u klienta w firmie?

2. W jaki sposób podejmuje się decyzje? Kto je podejmuje, jak wyglądają poszczególne etapy?

3.  Co będzie kluczowe dla podjęcia decyzji? Co jest innym, ważnym kryterium wyboru poza ceną?

4. Ile klient płacił za podobny towar wcześniej? Jak rozłożone w czasie były raty płatności (o ile były)?

5. Jaki budżet ma klient przewidziany?

6. Co się stanie, gdy prześlesz ofertę?

7. Ile ofert klient chciałby zebrać?

8. Od kogo klient spodziewa się jeszcze otrzymać ofertę lub już ją otrzymał?

 

I jeśli dasz radę i klient współpracuje w rozmowie – zapytaj delikatnie:

9. Co podobało się najbardziej w ofertach konkurencji, a co najmniej?

 

Po serii tych pytań, sprytnie wplecionych w rozmowę, zakończ ładnie ten etap sprzedaży. Nigdy nie pozostawiaj pytania 9 jako ostatniego, szczególnie gdy klient nie odpowiedział albo skrzywił się przy tym pytaniu.

Jeśli nie masz wprawy, by ocenić, czy klient współpracuje i czy Ty poradzisz sobie z tym 9. pytaniem, lepiej potrenuj rozmowy sprzedażowe (Co jest celem każdego kontaktu z klientem?), zanim je zadasz.

 

Jeśli uznałeś, że post jest wartościowy – proszę o jedno – udostępnij go 🙂

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *